Hej Alle
hvis der er nogle der kan bruge dette til noget har jeg nu bygget min MQ68c om til at simulere 50ca10 med 6L6GC match quad fra JJ tubes og ny power transformator fra SB-Lab i italien.
jeg har længe ledt forgæves efter andere reserve rør, men synes simpelthen de var for dyre så nu tog jeg så springet.
Noget der også plagede min var tanken om at jeg skulle have en ekstra trafo til at ligge på slæb, det kunne jeg slet ikke lide tanken om, men dette var der så heldigvis en løsning på efter lang tids søgning fandt jeg frem til SB-Lab i italien som kunne lave en super god erstatning til min forstærker.
den er en smule størrre men ikke mere end at der bare skulle files lidt i kabinettet og flyttes end bell og bund plade over på den nye trafo.
her med genopstået til nyt liv med super god lyd og tænker jeg kan køre med denne de næste mange år ps jeg har haft den siden 1983 ;-)
jeg ved hæfter fuld doc over hvad der er lavet hvis dette kan gøre nytte for andre
mvh Claus Luxman MQ68c Diag live data 220426.png[/attachment]
Luxman MQ68C MKII
-
ClausLykke7
- Lokalitet: Nørresundby
Luxman MQ68C MKII
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- AnalogBo
- Branchemedlem
- Lokalitet: Glostrup
Luxman MQ68C MKII
Godt gået!
Gratulerer.
Mvh Bo
Gratulerer.
Mvh Bo
-
ClausLykke7
- Lokalitet: Nørresundby
Luxman MQ68C MKII
Ja tak dette var så stage 1 og ja alle små kondenstore og potmetere samt nogle trætte modstande er også skiftet ;-)
næste step bliver de primære store lytter der skal laves recap på jeg skal nok komme med en update
mvh Claus
næste step bliver de primære store lytter der skal laves recap på jeg skal nok komme med en update
mvh Claus
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Luxman MQ68C MKII
Interessant og godt lavet. Der er flere her på forum der har haft Luxmænd under kniven, prøv at søge på Luxman sq38 og MQ68C her på forum, der flere tråde om dem, også om ombygning fra obskurius rør til almindelige rør. Det er ret spændende.
Mvh Niels
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Luxman MQ68C MKII
"obskurius", det ord smider jeg lige ind på harddisken. I den grad anvendeligt i mange sammenhænge 
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...