Kære fæller,
Jeg har fået et sæt Infinity WTLC op under neglende.
De skal bl.a. have nye kantophæng og måske er der også noget med den ene diskant.
Harvey gjorde i går opmærksom på at Infinity højtalere kan være “AMP killers” men er det også tilfældet for disse ?
Kan i måske fortælle mere om disse, internettet er ikke hjælpsomt, når det handler om lige akkurat disse højtalere.
Infinity WTLC højtalere
-
Fensten
- Lokalitet: Brabrand
Infinity WTLC højtalere
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Fensten 16 aug 2026, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
-
bjerager
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Infinity WTLC højtalere
Den der walsh diskant ser vild ud. Ikke nemt at finde en erstatningsenhe. Kan se at nogen har restaureret dem,mdn jeg tænker det ikke er nemt
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
-
bjerager
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Infinity WTLC højtalere
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sonab OA-116
-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Infinity WTLC højtalere
Mht. "Amp killer" - problemstillingen, så er jeg ret overbevist om, at det "vist" kun var Infinitys store Kappa-modellerKappa 9 og muligvis også Kappa 8, som var problematiske. De gik vist ned til omkring 1 ohm ved visse frekvenser - ikke sundt for nogen forstærker og kan tage livet af de fleste.
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Infinity WTLC højtalere
Lige nøjagtig Freddy, i Kappa 9 sidder der en stor kraftig spole direkte over plus og minus terminalerne - fuldstændig hovedløst, i det jo lavere frekvensen bliver jo mere kortslutter den signalet fra forstærkerudgangen.Fredmarantz skrev: 16 aug 2026, 19:44 Mht. "Amp killer" - problemstillingen, så er jeg ret overbevist om, at det "vist" kun var Infinitys store Kappa-modellerKappa 9 og muligvis også Kappa 8, som var problematiske. De gik vist ned til omkring 1 ohm ved visse frekvenser - ikke sundt for nogen forstærker og kan tage livet af de fleste.
Vh
Freddy
Mvh Niels
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
______________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600