Batteri strømforsyning

Alt om GDS
Besvar
Brugeravatar
his067
Redaktør
Lokalitet: Aberdeen, Skotland
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Batteri strømforsyning

Indlæg af his067 »

Jeg har i længere tid kørt med en NLE RIAA som jef har laver en Dual Mono batteri-strømforsyning til. den består af to 'små' cykel Li-ion batteribanke som giver nominelt + 48V og - 48V.

MEN

Jeg ville egentlig godt lave en (semi - ? ) automatisk oplader til dem. Lige ny består den af to 48 V cykelbatteri-opladere. men for at skifte til opladning skal jeg først tage batteri-stikkene ud af RIAAen og derefter sætte andre stik (cykelopladerne) til i batteri-kassen. Og når de så er færdige, skal jeg gøre det samme igen.

Der er en kringle, selvfølgelig: jeg har brændt en del kontakter af. Der går jo en strøm uden lige i sådan nogle batterier! Og jeg ville gerne sørge for at både batteri + og - er helt isoleret fra RIAAen imens batterierne lader op.

er der en smart måde at håndtere det på ?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Soundsmith The Voice, NLE22 med batteriforsyninger, Audiolab 9000 CDT, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Besvar