mashuro skrev:jeg har en lidt mere realistisk drøm Jeg har ejet et sæt og skulle aldrig have solgt dem Some day...
Samme her. Dem vil jeg også gerne eje igen en dag - Eller bare lytte til dem...
Kig bare forbi, så ser vi om der ikke er en passende forstærker til dem; Luxman CL350/M1600 comboen, som fik TSM til at synge på træffet sidste år, er rykket en etage ned til AQRannes, men mon ikke vi kan få hans JBL L100T til at slippe den nogle timer?
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
mashuro skrev:jeg har en lidt mere realistisk drøm Jeg har ejet et sæt og skulle aldrig have solgt dem Some day...
Samme her. Dem vil jeg også gerne eje igen en dag - Eller bare lytte til dem...
Kig bare forbi, så ser vi om der ikke er en passende forstærker til dem; Luxman CL350/M1600 comboen, som fik TSM til at synge på træffet sidste år, er rykket en etage ned til AQRannes, men mon ikke vi kan få hans JBL L100T til at slippe den nogle timer?
....er lige købt......Rogers Ls3/5a For helvede jeg er en glad mand! Har altid ønsket mig et par, men prisen har afholdt mig. Idag kom der dog et sæt til salg til menneskepenge, og jeg rykkede! Nu hygger mig, Mr. Rogers (ikke hesten) og Jimmy Witherspoon sig sammen. Lykke....
Tube mania skrev:De er flotte, men jeg har ikke højt nok til loftet
Ditto her, men tænkt en gang på den "dialog", man kunne få ud af sådan et stunt:
-Konen kommer hjem fra en wellness-weekend med veninderne og imens har manden været en tur i værkstedet.
"Jamen, skat. Dem har jeg da haft HELE tiden. De har bare stået på loftet" eller "Ok, så maler jeg dem HVIDE. Er det så i orden med dig?" Hvis alt andet svigter, kan man jo altid prøve med "de var på tilbud".
Indledningen til instruktionen er lidt sjov, faktisk. Og så er det Nelson Pass, der står som forfatter til instruktionen. Det kræver nok et rum med 12.000 cubic feet for at have plads, og hvorvidt politiet også dukker op når Klein-modellen spiller, står der så ikke noget om, trods at de er opstillede et sted uden naboer i sigte!
Henrik
Introduction
33 years ago I decided to build a big horn system. Constructed in the dorm library over Christmas break, the result was dubbed The Claw, a straight exponential horn 9 feet long with a 42 Hz expansion curve and a 50 sq ft mouth. We mounted a JBL LE15A woofer in the throat and used a JBL 375 compression driver and horn for about 500 Hz on up. No matter where we pointed it, the cops showed up every time.
I've always wanted to build a stereo pair capable of even lower frequencies, and these days I am fortunate enough to have a 12,000 cubic foot listening room isolated from civilization. This summer I was also graced with the help of a twin pair of engineering students, Chris and Matt Williams, eager to build something cool. So we tackled a set of big exponential rear-loaded horns.