Hej
kan nogen anbefale et godt OB projekt?
Gerne med tegninger og diagrammer.
mange hilsener
d.loncar
DIY OB HT
-
- Lokalitet: Frederiksberg
Re: DIY OB HT
Her er et link med 26 projekter med enheder til en rimelig penge.
http://lampizator.eu/SPEAKERS/Loudspeakers.html
http://lampizator.eu/SPEAKERS/Loudspeakers.html
-
- Lokalitet: Ringsted
- Geografisk sted: midtsjælland
Der er da også sådan et sæt OBL11, er selv i gang med demLoncar skrev:Jeg takker. Så er der lidt at vælge imellem.
God sommer..
Hilsen d.loncar

Mvh. gazelle.
- DrBoar
- Lokalitet: Sverige
- Kontakt:
Gazelle
Hur går det med OBL11?
Jag har 8 stycken Seas 10" Fr=25 Hz och Q på ca 0.8 så de borde passa utmärkt i OBL11
Vilka element använder du och hur långt har du kommit i byggandet?
Hur går det med OBL11?
Jag har 8 stycken Seas 10" Fr=25 Hz och Q på ca 0.8 så de borde passa utmärkt i OBL11

Vilka element använder du och hur långt har du kommit i byggandet?
-
Jeg er faktisk færdig med mit OBL11 project, jeg bruger Coral enheder som jeg havde liggene, typen er H70, 8F60, 15L100, de er en smule breder ca. 6 cm men det kan der jo hurtigt ændres på, jeg er rigtigt meget tilfreds med dem og de performer fint med min SET 300b
, meget fin bund
Her er et lidt billeder et af den første, lige efter samling og et fra mit ydmyge lytterum

Mvh Gazelle.

Her er et lidt billeder et af den første, lige efter samling og et fra mit ydmyge lytterum

Mvh Gazelle.
- DrBoar
- Lokalitet: Sverige
- Kontakt:
Grattis till en mycket vacker högtalare.
Jag är förvånad att basen räcker till då dessa baselement har ett Q värde på 0.25. Kan du berätta något om delningsfiltren?

Jag är förvånad att basen räcker till då dessa baselement har ett Q värde på 0.25. Kan du berätta något om delningsfiltren?
-
Jeg takker
,jeg er også meget tilfreds med dem og så er de nemme at bygge, filtret er det oprindelige som fuldte med enhederne var vel standard filtre som lydkilden/audioscan solgte, mener at det hedder studio 100, 8F60'eren køre direkte uden om filtret så den får fuld frekvens, synes at det virker bedst, men på et tidspunkt skal jeg have jensen kondensator til diskanten.