MDA's Corner
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Re: MDA's Corner
Bruger dette vidunder middel
Klude, vatpinde, tandbørste og små malepensler også en hulens masse tålmodighed.
Brug evt. søgefunktionen, søg på "fransk vask" eller "rigtig ren" så vil du kunne læse lidt omkring det at rengøre apparater.
Klude, vatpinde, tandbørste og små malepensler også en hulens masse tålmodighed.
Brug evt. søgefunktionen, søg på "fransk vask" eller "rigtig ren" så vil du kunne læse lidt omkring det at rengøre apparater.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Max
- Lokalitet: 8700 Horsens
- Kontakt:
Ja vand og sæbe har aldrig skadet noget :)
Bare husk at elektronik skal tørre ordentlig (en tur i ovnen kan være en god ting) inden der sluttes strøm til igen.
Sprit skal man holde sig fra i nærheden af akryl og den slags, derimod kan flushrester på print fint fjernes med det.
Bare husk at elektronik skal tørre ordentlig (en tur i ovnen kan være en god ting) inden der sluttes strøm til igen.
Sprit skal man holde sig fra i nærheden af akryl og den slags, derimod kan flushrester på print fint fjernes med det.
Mvh Max
- MDA
- Admin
Min Marantz 1300DC kom til teknikker i dag, håber ikke dommen bliver for hård 

- kbekke
- Lokalitet: Vejle
Ihvertfald godt at se, at du går på med krum hals med de store receivere (2385'erne).
Jeg ved jo, hvordan de så ud også indvendigt
Det gode er, at selvom "reservedelsmaskinen" måske ikke er funktionsdygtig, så er den til gengæld mere intakt og du burde ihvertfald kunne få een original maskine ud af det, selvom den ene undervejs er blevet "udstyret" med både rackhåndtag og XLR-stik.
Og ja, den med rackhåndtagene ER blevet brugt til diskoteksbrug, sammen med nogle MEGET store og tunge Cerwin Vega'er- ihvertfald ifølge sælgers udsagn. Han havde iøvrigt strøm på den, da jeg hentede den og den skulle virke, "sådan nogenlunde"... Ganske utroligt faktisk med alt det møg.

Jeg ved jo, hvordan de så ud også indvendigt

Det gode er, at selvom "reservedelsmaskinen" måske ikke er funktionsdygtig, så er den til gengæld mere intakt og du burde ihvertfald kunne få een original maskine ud af det, selvom den ene undervejs er blevet "udstyret" med både rackhåndtag og XLR-stik.
Og ja, den med rackhåndtagene ER blevet brugt til diskoteksbrug, sammen med nogle MEGET store og tunge Cerwin Vega'er- ihvertfald ifølge sælgers udsagn. Han havde iøvrigt strøm på den, da jeg hentede den og den skulle virke, "sådan nogenlunde"... Ganske utroligt faktisk med alt det møg.

Ornithology
- MDA
- Admin
Tube mania skrev:Nej..., men han mener også at trådenderne skal renses...det har han ret i, men det kan ikke betale sig at gøre mere lige nu hvor der DC på den en udgang...jeg tror dog ikke den har kortsluttede udgange. Det ville resultere i endnu højere spænding.
Kan du hjælpe mig med at forstå hvad han mener?
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Ja...han mener trådenderne på de effekt modstande du hægter proberne på. De kan være så stærkt oxiderede at man ikke kan få forbindelse.
Din tegning om målingen er ikke rigtig, men du har tidligere gjort det fuldstændig rigtig så det er uden betydning.
Din tegning om målingen er ikke rigtig, men du har tidligere gjort det fuldstændig rigtig så det er uden betydning.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- MDA
- Admin
Ok, Tak for det Tube 

- MDA
- Admin
Øv er sat til tælling med en god omgang forkølelse, så det bliver ikke til så meget.
Men her er lige et status billede af Marantz 2385 set forfra.
Når jeg bliver lidt mere frisk skal alle potmetre mm. skylles godt igennem.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
MDA skrev:Øv er sat til tælling med en god omgang forkølelse, så det bliver ikke til så meget.
Frisk nænsom adskillelse her

Jeg bliver mere og mere sikker på, at du når i mål med den/dem !
god bedring!
Vh
Freddy
-
- Lokalitet: TimBuk2
- Geografisk sted: Sjælland
God bedring, MDA, og held og lykke med projektet
bedste hilsener,
-z-

bedste hilsener,
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
- MDA
- Admin
Tak begge to
Freddy du skulle vel aldrig vide hvad spec er på de 9 LED indicators?
Service manualen skriver kun LED SLP-132B

Freddy du skulle vel aldrig vide hvad spec er på de 9 LED indicators?
Service manualen skriver kun LED SLP-132B
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
ouchhh...!!
Er disse LED'er defekte?
De er i følgemin erfaring tæt på umulige at opdrive. Jeg husker, at jeg har en Kenwood 600T - hvor der sidder nogle få. Jeg ledte på jorden og i resten af Verdensrummet og kunne ikke finde liige netop den med den "spidse snude" - Jeg fiskede dem, jeg skulle bruge fra et vrag "beyond rescue".
Mit bedste bud på at finde en sådan er at støve et gammelt totalødelagt vrag op fra samme Marantz-generation (de sidder også i stort set alle andre Marantz fra '77 - '80 - silver series) - og tage dem derfra.
Specs kender jeg ikke.
Måske Mikkel ved noget??? - hvis du kaster et detaljeret billede af denne LED, med mål, efter ham??
Vh
Freddy
Er disse LED'er defekte?
De er i følgemin erfaring tæt på umulige at opdrive. Jeg husker, at jeg har en Kenwood 600T - hvor der sidder nogle få. Jeg ledte på jorden og i resten af Verdensrummet og kunne ikke finde liige netop den med den "spidse snude" - Jeg fiskede dem, jeg skulle bruge fra et vrag "beyond rescue".
Mit bedste bud på at finde en sådan er at støve et gammelt totalødelagt vrag op fra samme Marantz-generation (de sidder også i stort set alle andre Marantz fra '77 - '80 - silver series) - og tage dem derfra.
Specs kender jeg ikke.
Måske Mikkel ved noget??? - hvis du kaster et detaljeret billede af denne LED, med mål, efter ham??
Vh
Freddy
- MDA
- Admin
Nej de fejler heldigvis ikke noget, men nummer 4 fra venstre han tabt spidsen, men jeg napser en fra reserve maskinen.
På reserve maskinen sidder der 2 uoriginale samt den som jeg har skiftet, den kan da sagtens monteres igen men den mangler jo lige spidsen
Jeg må lige måle hvor mange Volt de trækker når der strøm på den igen, så har jeg da lidt at gå efter når der engang skal findes nye til reserve maskinen.
På reserve maskinen sidder der 2 uoriginale samt den som jeg har skiftet, den kan da sagtens monteres igen men den mangler jo lige spidsen

Jeg må lige måle hvor mange Volt de trækker når der strøm på den igen, så har jeg da lidt at gå efter når der engang skal findes nye til reserve maskinen.
- Max
- Lokalitet: 8700 Horsens
- Kontakt:
Det ligner en opgave der kan løses ved at tage en 3 mm lysdiode og file den så den passer, eller tage en almindelig 5 mm lystdiode og file den.
Husk at lysdioder er strømstyrrede, spændingen er lige gyldig, det er formodstanden man skal regulere stømmen med så lysstyrken kommer til at passe. Spændingen over dioden er næsten den samme på lysdioder med samme farve, så den kan man ikke rigtig bruge til noget.
Husk at lysdioder er strømstyrrede, spændingen er lige gyldig, det er formodstanden man skal regulere stømmen med så lysstyrken kommer til at passe. Spændingen over dioden er næsten den samme på lysdioder med samme farve, så den kan man ikke rigtig bruge til noget.
Mvh Max
- MDA
- Admin
Max, har du et forslag til hvilken specifikationer skal være på de LED pære, som jeg skal jeg forsøge mig med, så de kommer til at ligene de andre?
Ved godt det er et "ud i det blå" spørgsmål
Ved godt det er et "ud i det blå" spørgsmål