Jamen så vil jeg da ved lejlighed lige pille bundpladen af for at inspicere de forskellige kondensatorer, praktisk med nogle små indspark man sagtens lige selv kan lure på
Jeg skulle mene at have nogenlunde kontrol over mine hænder(og fingre), og et godt multimeter kan jeg altid låne med hjem fra arbejde
Mht. servicemanualen så har du da helt ret i jeg har den, du linkede jo selv til den, så den tager jeg lige på min kappe
Jeg skulle i øvrigt lige til at se nærmere på det ledningsdiagram X-ray så høfligt lagde op på siden.. - tak for det!
MEN MEN MEN !!
..Jeg ville lige prøve at lytte efter den brummelyd Freddy omtalte ifb. de store kondensatorer. Efter at have været på nogle af de indstillinger der er liv i, uden rigtig at kunne høre nogen brummen tænkte jeg lige at "prøve lykken" på FM frekvensen, der jo hele tiden har været dødt område. Da jeg egentlig slet ikke kunne høre noget fra mine højttalere, skruede jeg en
anelse mere op for volumen..(dog ikke overdrevet) - Men i samme sekund jeg begyndte at skrue ned for tuneren, (for istedet at smide en LP på og lytte til lidt musik), udstødte mine højttalerne et temmelig stort "skrat", som i ren forskrækkelse fik mig til at skrue
helt ned..
til min overraskelse og garanteret også jeres

- Var der, da jeg igen skruede op for volumen, liv på FM tuner delen

WTF??
Nu har jeg snart hørt radio i 45 min. uden nogen problemer. Masser af signal og fin lyd (i øvrigt meget følsom på volumen!)
Så lige pt. lader det til mit 36 år gamle klenodie har lavet sig selv