Captain Phoenix skrev:Ser ud som et godt projekt og en god dag
cpoen skrev:Derefter tog vi hjem til mig, hvor vi prøvede Larsdk's nye Marantz forstærker af med mine Beovox S-45, og Lars's S-75. Der blev skiftet hyppigt mellem dem, for at sammenligne lyden...
Hvad er der at sige om lyden fra S45 ift S75?
Vil selv sige de er i "familie" også rent lydmæssigt - og vel nogle af de mest musikalske, klassiske Beovox'er.
Lars havde på forhånd læst, at bassen i S-75erne skulle være lidt upræcis. Men det synes jeg nu ikke vi oplevede. Der er noget dybere bas i dem, men der er jo også en større enhed i. Til gengæld er de også noget lysere i de høje toner, hvor vi måtte dæmpe diskanten lidt i forhold til 45erne. Vi synes også vi kunne høre lidt flere detajer i musikken på 75erne. Så vi blev enige om at det var et par gode vintage højttalere han havde arvet dér.
Lige efter vi skiftede tilbage til 45erne, synes vi de lød lidt dåseagtige. Men når man så lige har vænnet sig til lyden igen, lyder de også ret godt.
på et tidspunkt, hvor vi lidt glemte at lytte til detaljer mm. og bare hørte Zeppelins syrede og rockede musik. Kikkede vi pludselig på hinanden, og sagde.. de lyder fandme godt!
.. og i min lejlighed er de alt rigeligt. Og så lyder de nok endnu bedre, når vi engang får skiftet kondensatore i højttalerne, som du jo anbefaler.
Og så ser begge sæt ret godt ud