løse forb.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”
Besvar
cdp
Lokalitet: midtfyn

løse forb.

Indlæg af cdp »

Hej...
Kort fortalt - kan en udgangstransistor udvise periodisk fejl?? - når der bankes let på siden af spillen, kommer den døde kanal med igen. Problem optræder når den har spillet et stykke tid, så mit eget ukyndige bud lander på en kold lodning. Ps. - der er svagt signal i den døde kanal, inden (der bankes på siden) ;)
PFH. tak for svar
Mvh. Carsten
Nullergøj

Re: løse forb.

Indlæg af Nullergøj »

Det lyder som det er rørgrej du snakker om, lidt mere info ville gavne men umiddelbart ville jeg gætte på et rør.

Prøv at slå forsigtigt på rørene og se om ikke problemet er der.
Brugeravatar
dfms
Lokalitet: Esbjerg
Geografisk sted: Vestpå

Indlæg af dfms »

Nullergøj skrev:Det lyder som det er rørgrej du snakker om
cdp skrev:udgangstransistor
;)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Nullergøj

Indlæg af Nullergøj »

Ups det overså jeg lige.
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Rensning af relæ kunne være oplagt - tapemonitorswitch - en anden oplagt synder. Ellers kan det selvfølgelig ligge 1000 steder, men jeg ville undersøge de to nævnte steder allerførst. De symptomer, du beskriver passer lige i skabet på relæprobs eller snavs i en kontakt.

Vh
Freddy
Brugeravatar
Max
Lokalitet: 8700 Horsens
Kontakt:

Indlæg af Max »

Det kan også være lodninger der er blevet trætte på grund af deformationshærdning, ja og i ekstreme tilfælde kan det være en bondingtråd inde i transistorhuset der er blevet træt af at sidde fast.
Mvh Max
cdp
Lokalitet: midtfyn

Indlæg af cdp »

Tak for svar - må prøve mig lidt frem, inden jeg hidkalder de højere fagmagter...
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
rørglad
Lokalitet: 8800 Viborg

Indlæg af rørglad »

Jeg tipper på en lodning - snarere end el løs forbindelse indvendigt i en komponent.
I så tilfælde er en meget praktisk fremgangsmåde at banke/trykke let med en ikke ledende genstand (f.eks en kuglepen) på print elle andre "mistænkelige" steder. Med lidt held kan du indsnævre fejlen og derefter varme alle lodninger igennem i det pågældende område, og du har måske rettet en fejl uden at vide præcis hvad der var galt.
Man kan også anvende kølespray, eller putte apparatet i fryseren, for at gøre en periodisk fejl mere permanent. Og så kan man gribe sagen an på en mere "akademisk" måde.
Besvar