X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
TAD Mustard Caps? Det ligner helt almindelige kondensatorer til overpris... Jeg har lidt af de rigtige Philips liggende, og en del kulmodstande. Men selvfølgelig mest de sære værdier 
Mikkel

Mikkel
- spuncut
- Kontakt:
Hej Mikkel
Jeg har anvendt disse kondensatorer til vintage guitar-amp's. Ved nærmere eftersyn syn's jeg gotnok at de har fået et årnligt hak op i pris
MVH spuncut
Jeg har anvendt disse kondensatorer til vintage guitar-amp's. Ved nærmere eftersyn syn's jeg gotnok at de har fået et årnligt hak op i pris

MVH spuncut
Senest rettet af spuncut 09 dec 2013, 18:48, rettet i alt 1 gang.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Jah - der kan hurtigt gå "religionskrig" i sådan noget her omkring hvilke caps, der nu kan anbefales til X-ray's restaureringsprojekt.
Hvad angår de såkaldte "Mustard-caps" - så tror jeg, at deres "fame" kan baseres i, at de på et tidspunkt var allestedsnærværende i 60'erne og 70'erne i meget europæisk grej af det lidt bedre. Jeg kan også, for at holde lidt fast i guitaforstærkerne, fremhæve, at disse sad i de gamle VOX-forstærkere - Marshall's de tidlige p-t-p forstærkere (fx JTM45/50 osv). Disse forstærkere er kendte for at lyde helt fantastisk i manges ører - og man skal jo finde en årsag til dette. Her nævnes de fede NOS-rør - gode trafoer - heldige konstruktioner som et hele - og....taddaaa....mustard-caps. Når så dét er sagt, så er det i følge min erfaring svært, at finde nogen, som ikke har overlevet tidens tand ved almindelig brug og endda passiv opbevaring.. De er ualmindeligt holdbare efter selv mange år på bagen - og de udviser ikke lige tegn på forfald. Sådan noget VIL vel give en højere pris end vanligt. Dertil kommer så, at så (for en gangs skyld), godt kan anvende tidsrette komponenter i kondensatorafdelingen - hvilket "original-nørder", som jeg som bekendt selv er, er svært glade for.
I USA er det bl.a. Good-All's og "Bumble-bees" (kondensatorer/polyester) som er navnet på spillet.
Er det modsande, så kommer Beyschlag i Europa og Allen Bradley i USA vel heller ikke bagest i køen. Man kunne finde talrige komponenttyper, som bare holder rigtig godt og som matcher det, som vi gerne vil have - og som man desværre ikke laver mere.
Så, hvad der gælder for NOS-rørene, gælder vel også rent markedsmekanismemæssigt for de øvrige komponenter.
Vh
Freddy
Hvad angår de såkaldte "Mustard-caps" - så tror jeg, at deres "fame" kan baseres i, at de på et tidspunkt var allestedsnærværende i 60'erne og 70'erne i meget europæisk grej af det lidt bedre. Jeg kan også, for at holde lidt fast i guitaforstærkerne, fremhæve, at disse sad i de gamle VOX-forstærkere - Marshall's de tidlige p-t-p forstærkere (fx JTM45/50 osv). Disse forstærkere er kendte for at lyde helt fantastisk i manges ører - og man skal jo finde en årsag til dette. Her nævnes de fede NOS-rør - gode trafoer - heldige konstruktioner som et hele - og....taddaaa....mustard-caps. Når så dét er sagt, så er det i følge min erfaring svært, at finde nogen, som ikke har overlevet tidens tand ved almindelig brug og endda passiv opbevaring.. De er ualmindeligt holdbare efter selv mange år på bagen - og de udviser ikke lige tegn på forfald. Sådan noget VIL vel give en højere pris end vanligt. Dertil kommer så, at så (for en gangs skyld), godt kan anvende tidsrette komponenter i kondensatorafdelingen - hvilket "original-nørder", som jeg som bekendt selv er, er svært glade for.
I USA er det bl.a. Good-All's og "Bumble-bees" (kondensatorer/polyester) som er navnet på spillet.
Er det modsande, så kommer Beyschlag i Europa og Allen Bradley i USA vel heller ikke bagest i køen. Man kunne finde talrige komponenttyper, som bare holder rigtig godt og som matcher det, som vi gerne vil have - og som man desværre ikke laver mere.
Så, hvad der gælder for NOS-rørene, gælder vel også rent markedsmekanismemæssigt for de øvrige komponenter.
Vh
Freddy
- spuncut
- Kontakt:
Gammeldaws "kulstangs"-modstande :
http://www.banzaimusic.com/0-5W-Series/
Heller ikke billige...
MVH spuncut
http://www.banzaimusic.com/0-5W-Series/
Heller ikke billige...
MVH spuncut
- X-ray
- Lokalitet: Ejby - Down Town
- Geografisk sted: Vestegnen.
Tak for indspark vedr. kondensatorer!
Tror jeg laver en liste til Mikkel - og ser hvad der kommer ud af dét... det kunne jo være jeg var heldig med nogle af de ældre typer...! Resten bliver nok fra min sædvanlige leverandør/Vishay...!
Jeg måtte lave en adaptor idag - for at komme videre med Huldra-5 uden alle de der dillenæb...!
Det er ikke den type man laver flest af.... phono/banan...

Nu kan den tilsluttes signal fra CD. Desuden har jeg nu hørt lyden gennem de 4stk indbyggede Fuldtoner.
De kan spille - og omskifterne "Side-Rund-Front" fungerer som de skal.
Og det lyder selvfølgelig fremragende...
Go' weekend - Hilsen X-ray.
Tror jeg laver en liste til Mikkel - og ser hvad der kommer ud af dét... det kunne jo være jeg var heldig med nogle af de ældre typer...! Resten bliver nok fra min sædvanlige leverandør/Vishay...!
Jeg måtte lave en adaptor idag - for at komme videre med Huldra-5 uden alle de der dillenæb...!
Det er ikke den type man laver flest af.... phono/banan...

Nu kan den tilsluttes signal fra CD. Desuden har jeg nu hørt lyden gennem de 4stk indbyggede Fuldtoner.
De kan spille - og omskifterne "Side-Rund-Front" fungerer som de skal.
Og det lyder selvfølgelig fremragende...

Go' weekend - Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
X-ray skrev:Tror jeg laver en liste til Mikkel - og ser hvad der kommer ud af dét... det kunne jo være jeg var heldig med nogle af de ældre typer...!
Ja, send bare en liste - så graver jeg mig gennem skufferne.
Mikkel
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
hvis der er nogle mustards?? - som Mikkel måske ikke har, kan det måske være, at jeg har.....
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- tunghør
- Lokalitet: Valby Heights
- Geografisk sted: Kbh
Fedt det går fremad X-ray!
Jeg tror gerne den lyder godt
Jeg tror gerne den lyder godt

- X-ray
Godt Nytår til alle...
Pga. "his067" indlæg vedr. fjedre til TD124 fra Hanze-Hifi... - sendte jeg link's direkte videre til min kone - med ordene - Hér er noget jeg ønsker mig til Jul...! Hun forstod opfordringen... med PayPal og det hele - sad desværre fast i posten - men idag kom de så med posten...
http://www.hanzehifi.nl/merken-bezigheden/thorens-garrard/thorens/td124

Ligner godt nok bare 3 stk. batteri-fjedre... - men det kan det jo ikke være til den pris...
Det bliver spændende, at få dem prøvet af - håber tiden er til det i weekend'en.
Hilsen X-ray.

Pga. "his067" indlæg vedr. fjedre til TD124 fra Hanze-Hifi... - sendte jeg link's direkte videre til min kone - med ordene - Hér er noget jeg ønsker mig til Jul...! Hun forstod opfordringen... med PayPal og det hele - sad desværre fast i posten - men idag kom de så med posten...
http://www.hanzehifi.nl/merken-bezigheden/thorens-garrard/thorens/td124

Ligner godt nok bare 3 stk. batteri-fjedre... - men det kan det jo ikke være til den pris...

Det bliver spændende, at få dem prøvet af - håber tiden er til det i weekend'en.
Hilsen X-ray.
- KlausM
- Lokalitet: Faxe
- Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Det bliver spændene at høre om dine erfaringer også; hørbar rummel er egentlig det eneste "problem" jeg synes at jeg har har med min 124'er. Fantastisk hvis dette kit kan reducere rummel med 13 dB ift standard gummi ophæng.
Mvh Klaus
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Den er go' nok: de tre små fjedre reducerer rummelen helt ned til under pladeoverfladestøj. og, joh, X-ray det er godt nok ikke batterifjedre, de er væsentligt blødere. Held og lykke med dem!!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Jarle
- Lokalitet: Averøy
- Geografisk sted: Norge
De virket etter hensikten på min TD124, og jeg målte en reduksjon av støy på ca 6 db ved 100 hz sammenlignet med før jeg byttet fjærer. Dette er målt med pickup på testplate, og er forskjellig fra testen hos HanzeHifi som viser reduksjon av støy som forplanter seg til chassis.
TD124, "3012" og SPU
- X-ray
Der gøres klar til træf...

Hilsen X-ray.

Hilsen X-ray.
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Tar du også hornet med:

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.