Sound dynamics

Rosinen i pølseenden

Sound dynamics

Indlægaf Helikon » tors 1. maj 2014 21:15

Jeg har lige erhvervet mig et par canadiske Sound Dynamics S10, nogen der har erfaring med sådan nogle? Er det nogen der er værd at gemme på ? De var med sammen med et sæt Beolab/master 5000 og noget Neutrofon klangkasse-et-eller-andet der tilsyneladende kun kan/skal forsynes med 220v
Der sidder nogle tilsyneladende ret lækre diskanter i dem. De har ikke været sat til endnu så jeg kan ikke berette om lyden
jaja - billeder, jeg ved det godt..

Bedste hilsner Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Re: Sound dynamics

Indlægaf Tonni » tors 1. maj 2014 21:19

Hej Niels! - Og tak for sidst!

Jeg glemte at sige at svjh er diskanthornene/bølgelederne lakeret, og dermed kan være lidt drilske at få pæne...

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf ferr31 » tors 1. maj 2014 21:44

De er i Audioscan kataloget fra 82.
Hvis det har interesse kan jeg scanne siderne ind
senere på weekenden eller først på ugen vi kommer
ind i.
Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Indlægaf cdp » fre 2. maj 2014 00:52

Hej..
Sound dynamics var audioscans svar på cervin vega dengang. Så vidt jeg husker var der modellerne 6s,10s,12s,120s og 15s. De blev lanceret som særdeles højtspillende, med stor effektformåen og (teoretisk) lave drifteff. , især ved (sjovt nok) hjørneplacering. Diskanthornene (røde eller sorte domer) kunne minde om dem, der sidder i de gamle cv s1, (her stopper ligheden vist også) og basenheder med pladechassis, små magneter og lille svingspole. Konstruktionen formåede alligevel en gunstig betoning i det dybe (hørbare ;) ) område, som imponerede mange rockelskere ( har selv haft 12s) . Jeg mener ikke de horn kan skilles ad, men det kan du jo fortælle om senere..
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Tilbage til Højttalere