Hej
kan jeg måle på min rør-mono blokke om de spiller lige højt.?
Og kan man gøre det på en forforstærker?
Jeg har noget ubalance - men jeg kan ikke lige gennemskue hvor. Jeg kunne selvfølgeligt starte en jungle af udelukkelses-kabel-skift?
håber på lidt hjælp.
hilsen luc
Måle på udgangen
- luc
- Lokalitet: 1720 Vesterbro
Måle på udgangen
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Re: Måle på udgangen
sinustone - skop - dummyload ville være det bedste, men det skal man være fortrolig med.
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Bytte højre med venstre, i indgangen af monotrinene. Flytter nissen plads? Så er det i resten af signalkæden det driller. Bliver ubalancen er det enten monotrin eller der efter den er gal...
Bare det GLØDER!!!
- luc
- Lokalitet: 1720 Vesterbro
hmmm...
det lyder som at jeg må ty til den manuelle metode for at finde ud af hvor det er nissen flytter med.
tak.
/luc
det lyder som at jeg må ty til den manuelle metode for at finde ud af hvor det er nissen flytter med.
tak.
/luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
"u-balance" i volumenkontroller var ikke ualmindeligt i de tider, som vores forum omhandler udstyr fra. ... Du vil da typisk opleve at det spiller lige højt når der er skruet temmelig meget op.
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!