Der var lige et par andre steder som jeg har gået og rep. i dag, mangler kun 1 som skal rep. imorgen, har kun 2 skruetvinger som er så lange at de kan gabe over højttaleren.
Har alligvel en masse finer fra nogle andre projekter, så jeg har besluttet mig for at lave en sokkel til dem, for at skåne fineren på siden. Synes tit at gamle højttalere er flosset i siderne nede ved bunden.
Det er et sæt Pioneer HPM-100 som skal gøres istand, da de skal ind i stuen og stå. De skal være standin for mine McIntosh som lige skal en tur i garagen - De skal lige gejles op til træffet
Igår fik de første omgang olie, og idag får de en omgang mere. Rejser til Skotland i morgen, så det passer perfekt med de kan dampe af i en uges tid, inden de kommer ind i stuen.
Billedet viser første omgang olie, billedet er taget på en afstand af 50cm
Som alternativ til, eller behandling efter olie, har jeg gode erfaringer med en behandling med voks (Fiddes Mellow Wax), der giver en rigtig flot finish. Den fås i forskellige indfarvninger, men jeg bruger den farveløse.
Den kan fås på ebay for ca 100 kr inklusiv porto, det samme som jeg har givet for den hos en lokal møbel istandsætter.
Mvh Klaus
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KlausM 16 apr 2012, 07:12, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9