af Helikon » ons 26. nov 2014 18:39
her er lidt anekdoter om emnet,
omkring 2006-2007 var jeg på IBC i Amsterdam og allerede på det tidspunkt var DAB et døende medie der fandtes teknologisk overlegne teknologier til at erstatte. Den eneste grund til vi stadig bruger resourcer på det i Danmark er at det er en politisk besluttet succes - og mod dem kæmper, som bekendt, selv guderne forgæves...
I 2004 var jeg på et produktkursus ved NetInsight i Stockholm, hvor jeg talte med et par deltagere fra den finske nationalradio, der efter flere forsøg på det tidspunkt var ved at skrotte den radioform der kaldes SFC (single frequency Network) pga. for store tekniske udfordringer. DR var på det tidspunkt fyr og flamme mht. denne nye teknologi - det gik over med tiden.
Sidst DR proklamerede "Nu lukker FM båndet den dd/mm/åå" havde de ikke fået taget misteltenen i ed - den hed noget så kedsommeligt som Beredskabsstyrelsen og de havde et par krav der er lovfæstet omkring radioudsendelser i nationale krisesituationer de lige gjorde opmærksom på - så den gik ikke DRanberg...
mvh Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600