Løs forbindelse i stax ua-7
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Re: Løs forbindelse i stax ua-7
Det ser sgu også godt ud Klaus! Virkelig godt ud. Jeg mangler dog et headshell til min ua-7 nu hvor det sidder på 9'eren. Så hvis nogen ligger inde med et stax headshell så sig endelig til:-)
Venligst Louis
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Hold dog op. Det bliver vel snart en hel Stax mafia her inde? - Jeg må hellere selv til at tage mig sammen...
Hmm skal det være Lenco eller 124 med UA9cf... Begge jeres eksempler er mere end tillokkende!!!
Og Louis, jeg håber du finder et headshell, der kan gøre dine arme komplette!
Hmm skal det være Lenco eller 124 med UA9cf... Begge jeres eksempler er mere end tillokkende!!!
Og Louis, jeg håber du finder et headshell, der kan gøre dine arme komplette!
Bare det GLØDER!!!
- KlausM
- Lokalitet: Faxe
- Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Havde du ikke selv et engang i overskud, som du solgte??Louis skrev:Det ser sgu også godt ud Klaus! Virkelig godt ud. Jeg mangler dog et headshell til min ua-7 nu hvor det sidder på 9'eren. Så hvis nogen ligger inde med et stax headshell så sig endelig til:-)
De bliver solgt til helt vanvittige priser på ebay, 400-500 kr og opefter! Det er et ret tungt pick-up hus, et problem hvis man vil spille med lav compliante MM pick-up'er, derfor bruger jeg et vægtlettet Micro hus til MM pick-up'er, jeg har så en Denon 160 siddende på Stax huset.
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
- Louis
Det er godt husket Klaus, det er meget langt tilbage jeg havde sådan endt i overskud:-) jeg tror det er tilbage på hifi4all.. Jeg kan også leve med et lettere headshell. Det er kun for at armen er mere komplet. Jeg har desværre også opdaget at et stax headshell er lige så dyrt som et Sme..KlausM skrev:Havde du ikke selv et engang i overskud, som du solgte??Louis skrev:Det ser sgu også godt ud Klaus! Virkelig godt ud. Jeg mangler dog et headshell til min ua-7 nu hvor det sidder på 9'eren. Så hvis nogen ligger inde med et stax headshell så sig endelig til:-)
De bliver solgt til helt vanvittige priser på ebay, 400-500 kr og opefter! Det er et ret tungt pick-up hus, et problem hvis man vil spille med lav compliante MM pick-up'er, derfor bruger jeg et vægtlettet Micro hus til MM pick-up'er, jeg har så en Denon 160 siddende på Stax huset.
Mvh Klaus
Måske jeg skulle se hvad der er af micro seiki headshell.
Venligst Louis
-
- Lokalitet: København
- Geografisk sted: 2200
Det ligner et afsæt til et Stax minitræfTonni skrev:Hold dog op. Det bliver vel snart en hel Stax mafia her inde? - Jeg må hellere selv til at tage mig sammen...

Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
- Louis
Det tør siges.HrAndersen skrev:Det ligner et afsæt til et Stax minitræfTonni skrev:Hold dog op. Det bliver vel snart en hel Stax mafia her inde? - Jeg må hellere selv til at tage mig sammen...

Venligst Louis
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Mon ikke vi skal bytte noget MC stepup for min STAX headshell. Måske med lidt kontanter oveni til dig?
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- Louis
Det lyder ikke som verdens dårligste ide Verner - Du kan lige sende en PMhificlassic skrev:Mon ikke vi skal bytte noget MC stepup for min STAX headshell. Måske med lidt kontanter oveni til dig?

Venligst Louis
- Tonni
Når nu de to s-rør er blevet flashet her inde, må jeg hellere vise hvordan UA9cf ser ud med det lige rør. - Og den kraftige base...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
- Louis
Bang! Den kraftige base giver lige det sidste!Tonni skrev:Når nu de to s-rør er blevet flashet her inde, må jeg hellere vise hvordan UA9cf ser ud med det lige rør. - Og den kraftige base...
Venligst Louis
- Tonni
Ja det gør den. Og har man adgang til en fræser, og en drejebænk, burde den kunne reproduceres. Jeg måler gerne min op...Louis skrev:Bang! Den kraftige base giver lige det sidste!Tonni skrev:Når nu de to s-rør er blevet flashet her inde, må jeg hellere vise hvordan UA9cf ser ud med det lige rør. - Og den kraftige base...
Bare det GLØDER!!!
- hificlassic
Den kan Kenn Larsen fra Kolding lave. Jeg har alu i skiver liggende hos ham der passer
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
-
- Lokalitet: Horsens
Det er flotte, flotte sager, sikkert også lyd mæssig, der mangler måske lige en PU, STAX ecp-cpy VDH, så har man vist givet den hele armen :-()
- hificlassic
Jeg har en gang hørt Oracle højttalere på Stax forforstærker og Stax monotrin på en Oracle Delphi med Stax arm. VILDT GOD lyd
- Tonni
Det kunne være en ide. - Selv om den base er noget tungere end Al. Jeg gætter på noget forkromet rødgods, messing/bronce?hificlassic skrev:Den kan Kenn Larsen fra Kolding lave. Jeg har alu i skiver liggende hos ham der passer
Bare det GLØDER!!!