Gør Det Selv
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Gør Det Selv
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Gør Det Selv
Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
Senest rettet af his067 25 jan 2016, 21:51, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- B&O Vintage
- Dobbelt profil, udelukket fra forummet
- Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj
- Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
his067 skrev:Hvordan lægger man en video op?
Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
https://www.facebook.com/172547052803759/videos/990120077713115/

Men ja der findes rigtig mange sjove videoer også, autentiske og uforskyldte hændelser.

Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Hej His067
Man kan ikke lægge en video direkte op på vintagehifi.dk, men man kan indlejre en video fra youtube (som dfms har gjort i den øverste post) på følgende måde:
Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.
MVH spuncut
Man kan ikke lægge en video direkte op på vintagehifi.dk, men man kan indlejre en video fra youtube (som dfms har gjort i den øverste post) på følgende måde:
Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.
Kode: Vælg alt
[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- dfms
his067 skrev:Her er der en video om hvordan man IKKE gør det selv.
Selvom det virker "planlagt" så er den video fan'me sjov

- his067
- Redaktør
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Joeh, han er professionel, ved hvad han gør, og har ovenikøbet sin egen youtube kanal.
Men det er godt klovneri.
Men det er godt klovneri.
Senest rettet af his067 25 jan 2016, 21:58, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- NikonSP
- Lokalitet: Herning
- Geografisk sted: Jylland
Øhhh . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . .
Er der nogen, der kort kan forklare en total ignorant, hvad sådan en Fairchild 670 gør . . . .

Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
- his067
- Redaktør
spuncut skrev:Hej His067
Klik knappen "youtube" på redigeringssiden.Kode: Vælg alt
[youtube]her placeres linket fra youtube[/youtube]
MVH spuncut
Tak, jeg prøvede, men problemet er at jeg fik videoen fra facebook, og jeg har ikke kunnet finde den samme video på youtube.
Nu fik jeg fat på den på Youtube (men linket skulle lige rettes til 'http://xxxxxxx', osv, istedet for 'https://xxxxx')
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Det kan man ikke fordi indlejringskoden for facebook er anderledes end youtube's. Desuden ved jeg ikke om der findes et standardiseret facebook-plugin til phpBB således at man kan få en "Facebook"-knap i editoren.
MVH spuncut
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
-
- Redaktør
NikonSP skrev:Øhhh . . .
Hej Harvey!
Det er en (legendarisk) kompressor - overvejende brugt i grammofonplade/optagelsesindustrien til kompression af master - før det blev smidt på vinylpladerne - så vore aftastere (pick-up's) ikke blev smidt af rillerne - og vore højttalere ikke blev blæst i stykker - så vore volumekontroller fik bare en smule mening - grammofonpladerne kunne vare op mod 18 - 20 min pr. side (LP)- og som gjorde, at man også kunne høre musikken på transistorradioen i køkkenet..
M.a.o reducerer de den originale dynamik ganske betragteligt - kraftige passager dæmpes og svage passager "hæves" - og puttes ind i et "dB-bånd" af lyd, som vi kan håndtere. Enhver, der har lyttet live til en trombone eller et sæt trommer, ved, at dette dynamisk ikke kan eftergøres - ej heller lydkvalitetsmæssigt, med mindre vi skal gå P.A.-vejen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression
Vh
Freddy
- NikonSP
- Geografisk sted: Jylland
Fredmarantz skrev:NikonSP skrev:Øhhh . . .
Hej Harvey!
Det er en (legendarisk) kompressor - overvejende brugt i grammofonplade/optagelsesindustrien til kompression af master - før det blev smidt på vinylpladerne - så vore aftastere (pick-up's) ikke blev smidt af rillerne - og vore højttalere ikke blev blæst i stykker - så vore volumekontroller fik bare en smule mening - grammofonpladerne kunne vare op mod 18 - 20 min pr. side (LP)- og som gjorde, at man også kunne høre musikken på transistorradioen i køkkenet..
M.a.o reducerer de den originale dynamik ganske betragteligt - kraftige passager dæmpes og svage passager "hæves" - og puttes ind i et "dB-bånd" af lyd, som vi kan håndtere. Enhver, der har lyttet live til en trombone eller et sæt trommer, ved, at dette dynamisk ikke kan eftergøres - ej heller lydkvalitetsmæssigt, med mindre vi skal gå P.A.-vejen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression
Vh
Freddy
Fint, - tak for forklaringen

Og så den istandgørelse der bliver vist, - den er totalt mageløs

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
-
- Redaktør
Ja- den restaurering ER mageløs, men dog ikke helt efter mit hoved. Det bliver sindsygt flot - helt enig, men men men.....
Du kender mig godtnok til at vide, at jeg ville udskifte alle kilder til usund drift (herunder skørnede wirer - dårlige caps - modstande mv..dårlige lodninger - ustabile sokler - fjerne alt skidt og hjemmeskriverier med tusch her og der. Jeg ville dog beholde forpladen, som den var - trods dens noget hærgede udseende. Ingen vil tro på, at den genopmalede forplade er original - selv om metallet bag malingen stadig er det samme. Jeg har dog et problem med den underdimensionerede trafo - den ved jeg simpelthen ikke, om jeg ville skifte.....den må på "etisk topmøde" i så fald.
"mine børn er sunde, rene og fungerer, som de skal, men ingen skal fjerne arrene efter deres dristige barndomsleg"
Den var go' hva'???
PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 USD
Vh
Freddy
Du kender mig godtnok til at vide, at jeg ville udskifte alle kilder til usund drift (herunder skørnede wirer - dårlige caps - modstande mv..dårlige lodninger - ustabile sokler - fjerne alt skidt og hjemmeskriverier med tusch her og der. Jeg ville dog beholde forpladen, som den var - trods dens noget hærgede udseende. Ingen vil tro på, at den genopmalede forplade er original - selv om metallet bag malingen stadig er det samme. Jeg har dog et problem med den underdimensionerede trafo - den ved jeg simpelthen ikke, om jeg ville skifte.....den må på "etisk topmøde" i så fald.
"mine børn er sunde, rene og fungerer, som de skal, men ingen skal fjerne arrene efter deres dristige barndomsleg"

Den var go' hva'???

PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 USD
Vh
Freddy
- dfms
Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US
Skal jeg så sælge de tre stk., jeg har liggende på loftet

- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
dfms skrev:Fredmarantz skrev: PS: En original velfungerende (og selvfølgelig nænsomt og kyndigt restaureret) Fairchild 670'er går blandt fanatiske samlere og liebhavere til mellem 30.000- 45.000 US
Skal jeg så sælge de tre stk., jeg har liggende på loftet.
Tænk på alt det Bofa du så kunne fylde loftet med

DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- dfms