Du kan med fordel bare rulle en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tråd ud, jo længere desto bedre til de stationer der ligger nederest på skalaen, men tænker at du nok burde ha en omskifter på til de højere frekvenser, da de jo netop kræver en kortere antenne
acj1980 skrev:Du kan med fordel bare rulle en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tråd ud, jo længere desto bedre til de stationer der ligger nederest på skalaen, men tænker at du nok burde ha en omskifter på til de højere frekvenser, da de jo netop kræver en kortere antenne
Ja det er en spændende gammel sag. Og da den har BFO (Beat Frequency Oscillator), kan den også snydes til at modtage SSB (Single Side Band) som blandt andet bruges til amatørradio og maritim kommunikation (når digital komm ikke lige ligger for...). Tillykke med den! og god jagt rundt i æteren!
Jooo tak Tonni. Desværre ligger det sådan at en anden nuppede den. Måske var jeg ikke klar nok i min interessetilkendegivelse eller... jeg ved ikke hvad der gik galt.... Ærg'ligt.... Ærg'ligt MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS