B&O DIN højttalerstik til tykke kabler?

Rosinen i pølseenden
Besvar
sidenius
Lokalitet: Odder

B&O DIN højttalerstik til tykke kabler?

Indlæg af sidenius »

Hvor kan man mon opstøve 2-benede DIN højttalerstik (B&O), som kan bruges til moderne tykkere højttalerkabler?
Brugeravatar
vericon
Lokalitet: 6280 Kogsbøl
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark

Re: B&O DIN højttalerstik til tykke kabler?

Indlæg af vericon »

Hej
godt er det ikke, men lidt kraftigere kabel kan det klare :

https://www.avxperten.dk/hoejttalerstik/

Mvh.
Hans Jørn
beodude

Indlæg af beodude »

Den måde de firkantede din-stik er lavet på, må da være meget besværligt. Den måde kablet skal sættes i på, vil være et problem ved mit beocenter. Da der ikke er plads, til at kablet stikker ud til siden. Og passer de ind i hullet på b&o højtalere? Der er jo også ret så begrænset plads.
Jeg kan lige nøjagtigt liste 2,0mm kabel, i et almindeligt din-stik hvis det er ordentligt lavet.
Har oplevet nogle hvor der sidder metal, fra da de lavede gevindet til skruerne. Som ikke er fjernet ordentlig.
Brugeravatar
Helikon
Lokalitet: Randers

Indlæg af Helikon »

jeg plejer bare at skære enden af kappen og da den er konisk kan du lidt selv bestemme hulstørrelsen.

det skal selvfølgelig være loddestik, ellers kan det blive noget værre noget med korer over det hele og kortslutning og sådan.
mvh Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Besvar