NikonSP skrev:mrdo skrev:Mine JBL L25 har fabr. nr. 13762 og 13763.
Derfor, hvis der er 2 af dine højttalere der har fortløbende numre så vælg dem til at 'køre' videre med. Alternativt vælg de 2 højttalere med fabr. nr. tættest på hinanden.
Vh/
Harvey
mrdo skrev:Opdatering.
Første sæt kabinetter er blevet rengjort og er faktisk endt med at blive meget nydelige - faktisk rigtig pæne. Dette sæt har den tidligere ejer tilsyneladende selv fået renoveret hos sin JBL forhandler, for her er skumkanterne allerede blevet udskiftet. Fruen jeg købte dem af nævnte godt nok at det ene sæt havde været til reparation for mange år siden, men jeg slog det bare hen. Dette sæt havde frontstof på da jeg hentede dem og jeg dømte bare at alle fire trængte til refoaming, men nu slap jeg for at gøre det på det ene.
Skum omkring diskant er dog helt i hundene og det der ikke allerede er faldet af smuldre væk den mindste berøring. Det skal jeg have fundet.
Jeg ville så sætte dem en Luxman L-120a, og opdagede her hvor ringe højttalere terminaler de er udstyret med. Jeg er faktisk slet ikke sikker på jeg fatter systemet og derudover tage de max en sytråd tykkelse som til gengæld ikke sidder rigtigt fast. Hvad er din oplevelse med terminalerne Harvey?
Men nu er der lyd og jeg synes faktisk de spiller ganske vellydende!
/Kasper
his067 skrev:Istedet for at bruge en nål, kan du bruge et køkkenrulle-rør som du sætter over enheden og så suger med munden. Det plejer at rette dem ud uden synlige spor.
skjold skrev:his067 skrev:Istedet for at bruge en nål, kan du bruge et køkkenrulle-rør som du sætter over enheden og så suger med munden. Det plejer at rette dem ud uden synlige spor.
Tror du det virker? Jeg spørger, for den ene i mine L26 er også trykket og jeg har også set Gravesens metode på en LE25-støvhætte. Men den er jo meget lille og meget stiv... (Det sagde hun i øvrigt også i går??)
Captain Phoenix skrev:skjold skrev:his067 skrev:Istedet for at bruge en nål, kan du bruge et køkkenrulle-rør som du sætter over enheden og så suger med munden. Det plejer at rette dem ud uden synlige spor.
Tror du det virker? Jeg spørger, for den ene i mine L26 er også trykket og jeg har også set Gravesens metode på en LE25-støvhætte. Men den er jo meget lille og meget stiv... (Det sagde hun i øvrigt også i går??)
Mon ikke Frederik tænker på større og blødere støvhætter - LE25-støvhætten er jo ca. 1 cm i diameter (så en køkkenrulle er alt for stor) og temmelig hård (så lungekapacitet er ikke nok). Det vil helt sikkert ikke virke.
Jeg tror TG's nåle-metode er vejen frem.
Tophøj skrev:Når alkoholen fordamper, er alle spor slettet.
Jeg har ikke selv prøvet det.....
/Per
his067 skrev:Tophøj skrev:Når alkoholen fordamper, er alle spor slettet.
Jeg har ikke selv prøvet det.....
/Per
Hvis nu man bruger et køkkenrullerør, går der ikke så meget alkohol til spilde....
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster