Gottschalck skrev:... Nemesis er den der stræber - Hald mangler en 124'er og vi må kunne finde en til ham i fællesskab. Jeg fornemmer at de 'hvide Volvo'er' fræser gennem Jylland og indsamler alle 124'erne for næsen af det stakkels menneske. Venligst den nybagte Bofaejer.
Sødt og sympatisk. Jeg klarer mig med min mega-drive Braun (og lider i stilhed). Den hvide volvomand baksede nu sidst med skod B&0 grej, mens jeg løb af med en Pioneer SX-850, så jeg klager ikke.
Til lykke med det fine Bofa! Er det det fra Lauritz?
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
En SX 850 er altid rar at have når Klangfilm forstærkerene skal pudses. tillykke med den. Og ja det var det fra Lauritz. Desværre opdagede jeg bagefter, at der kun er et monotrin - så jeg må vel til at hoppe på den der Monobølge velsagtens. Der var dog en fin tuner med. Det bliver nok først til sommer jeg får rodet med det Bofaudstyr - håber jeg kan opdrive en V-15 mere på et tidspunkt. Venligst
pqrannes skrev:
Gottschalck skrev:... Nemesis er den der stræber - Hald mangler en 124'er og vi må kunne finde en til ham i fællesskab. Jeg fornemmer at de 'hvide Volvo'er' fræser gennem Jylland og indsamler alle 124'erne for næsen af det stakkels menneske. Venligst den nybagte Bofaejer.
Sødt og sympatisk. Jeg klarer mig med min mega-drive Braun (og lider i stilhed). Den hvide volvomand baksede nu sidst med skod B&0 grej, mens jeg løb af med en Pioneer SX-850, så jeg klager ikke.
bjerager skrev:Om en Lustre er tung nok - jeg kender dem ikke, men de ser umiddelbart ret tunge ud. Jeg ville godt eje en GST 801, men den er vist heller ikke helt billig...
Hmm, måske skulle du satse lidt anderledes - eks. på en SME 3009 eller en anden 70'er arm, en grace eller lign, og så en shure pickup. Eller måske en grace plus en vintage supex pickup. Grace/supex var vist også ret udbredt i 70'erne. Ellers er der jo fidelity research, hvis det skal være en tung arm - men det bliver det vist ikke billigere af - bare se her f.eks.: http://cgi.ebay.com/Fidelity-Research-F ... 51926dfa47
Fidelity Research er nogle fede arme, vi er flere der har lagt ører til en Fidelity Research FR-64 på en PD-444 og med Ortofon MC 30 og dertilhørende T-3000 formidle Corner Pocket fra en Sheffield Lab plade "The king James Version" igennem et par jbl L100 på originale standere i riddersalen på Hald...
hmmm... det var en vild oplevelse!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...
Gottschalck skrev:En SX 850 er altid rar at have når Klangfilm forstærkerene skal pudses. tillykke med den. Og ja det var det fra Lauritz. Desværre opdagede jeg bagefter, at der kun er et monotrin - så jeg må vel til at hoppe på den der Monobølge velsagtens. Der var dog en fin tuner med. Det bliver nok først til sommer jeg får rodet med det Bofaudstyr - håber jeg kan opdrive en V-15 mere på et tidspunkt. Venligst
pqrannes skrev:
PQR
Det lignede ellers på billedet (på Auktionen), at der var to v15'ner, men den ene var måske en blæser eller sådan noget?
Her er en lille update.
Jeg er gået igang med plinten, det er spånplade beklædt med mahogni. Jeg mangler stadig at få lavet en topplade.