Nogen der kender den?
Jeg møder den med jævne mellemrum og ofte påstås det at den på mange måder er bedre end SME3009.
Flot er den i hvert fald - den vil passe godt på min Beogram 3000, når jeg engang får bygget plinten færdig.
Vinyl Engine link
Tonearm: Excel Sound corporation ES-801 ?
-
- Lokalitet: København
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Re: Tonearm: Excel Sound corporation ES-801 ?
Jae, havdesådan en kortvarigt - er også solgt undernavnet Colton af Mørch i sin tid. Sad som standard på hans pladespillere, indtil han fik udviklet UP-4 armen. UP-4 er meget mere luftig og dynamisk. Det er bestemt ikke en ringe arm - en Mørch er bare bedre.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Vi har lige snakket om den i vintagespotting, dagen sad på den Mørch der blev solgt på Lauritz. Men det er jo ikke den der står mest om på nettet.
Venligst Louis
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Nemlig ja. Her: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.p ... ton#p81479Louis skrev:Vi har lige snakket om den i vintagespotting, dagen sad på den Mørch der blev solgt på Lauritz. Men det er jo ikke den der står mest om på nettet.
Den viste arm er min.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: København
Ahh... Nu giver det mening at Colton dukker op hele tiden 
Excel laver jo udmærkede pickupper som blev solgt under alle mulige navne. Selvfølgelig har de også lavet tonearme til andre.
Flot er den i hvert fald.
Men er den værd at give op mod 2500 kr for?
Måske en UP-4 giver mere mening...
Excel laver jo udmærkede pickupper som blev solgt under alle mulige navne. Selvfølgelig har de også lavet tonearme til andre.
Måske en UP-4 giver mere mening...
Senest rettet af vilmann 17 dec 2016, 14:51, rettet i alt 1 gang.
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Man kan jo få meget for 2500 ,- eller noget i hvert fald, men den kan vel ikke være helt ueffen?vilmann skrev:Ahh... Nu giver det mening at Colton dukker op hele tiden
Måske, som en UP-4 giver mere mening...
Venligst Louis