Håber i har et par bud...
Erik
bare pas på trykrullen mht alkohol - skide godt til tonehoveder, men farligt for gummi-deletctla skrev:IsoPropylAlkohol & Vatpinde, menneskets bedste venner !
Hej PerTophøj skrev:Hmmm, i alle de mange år jeg har været radiomekaniker, har det altid været isopropylalkohol man brugte. Jeg synes ikke jeg har set nogen skader. Hvad skulle der ske?
/Per
MEN - jeg indrømmer gerne at jeg ikke tog chancen og forsøgte selv.Use a lint free cloth moistened with a very mild soapy water / detergent solution.
Do NOT use isopopyl alchohol or lighter fluid on Revox rollers as they tend to grossly soften, distort and go sticky if you do.
Ditto og Amen !Tophøj skrev:Hmmm, i alle de mange år jeg har været radiomekaniker, har det altid været isopropylalkohol man brugte. Jeg synes ikke jeg har set nogen skader.
/Per
Hæ- Jeg har også prøver at en trykrulle nærmest "smattede ud", den ene gang jeg brugte sprit. Har iøvrigt altid brugt rensebenzin og isoproppyl, uden vrøvl.tctla skrev:Ditto og Amen !Tophøj skrev:Hmmm, i alle de mange år jeg har været radiomekaniker, har det altid været isopropylalkohol man brugte. Jeg synes ikke jeg har set nogen skader.
/Per
KAN dog MÅSKE huske engang eller to i hele karrieren, hvor Isopropylalkohol HAR opløst en trykrulle.
ABSOLUT ikke normalt, så det må nærmest være gummiet i det/de tilfælde, der har et problem snarere end Iso'en.
Som en af dem der bor herovre skulle jeg måske påpege at Briterne putter forskellige denatureringsmidler i deres alkohol: de inkluderer bl.a. acetone og parafinolie. Så det er nok grunden til at engelsk-talende korrespondenter fraråder brugen af forskellige former for alkohol.santashooter skrev: Hej Per
Jeg baserer mit råd omkring trykrullen på råd jeg fulgte i forhold til mine Revox:
http://theartofsound.net/forum/archive/ ... 48448.html
Use a lint free cloth moistened with a very mild soapy water / detergent solution.
Do NOT use isopopyl alchohol or lighter fluid on Revox rollers as they tend to grossly soften, distort and go sticky if you do.
Under ingen omstændigheder skal man bruge denatureret sprit: Propylalkohol er OK og ikke så farligt som Metylalkohol. Tændvæske er også godt, men man skal ikke ryge imens man bruger det!santashooter skrev:....der sker åbenbart ikke noget, ved at bruge alkohol.