Jeg har længe haft en Accuphase C-200 Control Amplifier stående - i kælderen..
Fruen synes, at den er stor og grim, så den kommer nok ikke til ære og værdighed i stuen igen.
Er der nogen af jer eksperter, der kan sige mig, om jeg skal argumentere for kvaliteten - eller om jeg blot skal forsøge at sælge den? Accuphasen er i perfekt stand.
Nå - ja... Den tilhørende forstærker er en Nikko Alpha III. 2 * 80 W MOS-FET DC.
- og Fruen synes selvfølgelig også, at den er grim
Er med sølv front - og i perfekt orden
Senest rettet af Ole 16 maj 2011, 11:20, rettet i alt 1 gang.
Er det ikke det man kalder et retorisk spørgsmål, givet det forum du spørger i? Det er Accuphase' første forforstærker fra 1973, og den første model af en lang række af C-200 med diverse efterfølgende bogstaver for de senere modeller. Et stil icon, jeg har aldrig hørt den, men bygge kvaliteten findes vel ikke meget bedre. Den bliver nok ikke svær at komme af med.
Nikko Alpha III er ikke helt samme klasse, men en meget vellydende Hitachi MOS FET bestykket udgangs-forstærker, den er 2x80 watt i 8 Ohm, den har en fiks detalje, en separat direkte indgang uden om indgangskondensatorerne for bedre lyd.
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Jeg har den tilhørende FM-tuner (T-100) og har egentlig gået og kigget lidt efter de øvrige komponenter i dén serie. Jeg har sendt dig en Personlig Besked.
Grim og klodset??? Den er da gudesmuk!!!
Jeg ville sætte den tilbage i stuen og fruen ned i kælderen.....
Øhh hvis det der med salg bliver aktuelt, så kender jeg et godt sted til den...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Grim og klodset? Det er den altså ikke i min stue. Den lyder fremragende, har dejligt mange indstillingsmuligheder og er bygget som en tank. Der skal noget til at jage den ud af min stue - en lækker klassisk Luxman rør-pre, en McIntosch eller noget i den dur..