Ja - det ser underligt ud. Det var også derfor jeg valgte at dele det...spuncut skrev:Lidt weird at mellemtonen spiller med helt ned i den dybeste bas.

Jeg vil dobbelt tjekke det.
Hilsen X-ray.
Ja - det ser underligt ud. Det var også derfor jeg valgte at dele det...spuncut skrev:Lidt weird at mellemtonen spiller med helt ned i den dybeste bas.
Ligner enheder lavet af Japanske Tonegen, der også producerede enheder for Acoustic Reasearch fra engang i starten af 80'erne. Er basserne skiftet, eller ser de originale ud??X-ray skrev: Troede at bassen var en Peerless-enhed, set ud fra membran og standen af 'foam' kanten... men det er det åbenbart ikke...
Kan du forklare det nærmere - jeg mangler den store åbenbaring med det filter...Hackenberg skrev:Husk det er et parallel-filter. Komponenterne virker "omvendt".
Spolen kortsluttet lave frekvenser til næste enhed.
Ved lave frekvenser er spolen en ganske lille modstand og signalet løber herigennem i stedet for gennem diskanten.X-ray skrev:Kan du forklare det nærmere - jeg mangler den store åbenbaring med det filter...Hackenberg skrev:Husk det er et parallel-filter. Komponenterne virker "omvendt".
Spolen kortsluttet lave frekvenser til næste enhed.![]()
Hilsen X-ray
Enhederne er helt sikkert originale - og mellemtonerne er samme fabrikat.KlausM skrev:Ligner enheder lavet af Japanske Tonegen, der også producerede enheder for Acoustic Reasearch fra engang i starten af 80'erne. Er basserne skiftet, eller ser de originale ud??X-ray skrev: Troede at bassen var en Peerless-enhed, set ud fra membran og standen af 'foam' kanten... men det er det åbenbart ikke...
Mvh Klaus
Det var mere i forhold til 'spuncut's kommentar...Hackenberg skrev:Ved lave frekvenser er spolen en ganske lille modstand og signalet løber herigennem i stedet for gennem diskanten.X-ray skrev:Kan du forklare det nærmere - jeg mangler den store åbenbaring med det filter...Hackenberg skrev:Husk det er et parallel-filter. Komponenterne virker "omvendt".
Spolen kortsluttet lave frekvenser til næste enhed.![]()
Hilsen X-ray
Ingen højpas-filter på mellemtonen.
Ja - men det er vel også mærkeligt..?spuncut skrev:Det betyder at Bas og Mellemtone sidder parallelt ved lave frekvenser.