Match the scratch

Her kan du smide dine links, hvis du ikke kan finde en passende kategori

Match the scratch

Indlægaf vericon » søn 30. apr 2017 22:16

Hej
Div. irriterende småskrammer/ridser på aluminium -
Hvad kan der gøres ?
Efterfølgende er et fransk produkt - nogen der kender det ?
https://www.norauto.fr/produit/mastic-e ... 66775.html

Alt bedre
Hans Jørn
Brugeravatar
vericon

Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Match the scratch

Indlægaf Fredmarantz » søn 30. apr 2017 22:48

Det er jo også et emne, som kan interessere en Marantz-mand :thumbsup: . De små fine ridser omkring volumekontroller o.lign - kan efter min erfaring ikke fjernes. Det må være et nødvendigt onde for dem, der gerne vil have en helt "barnenumseagtig" frontplade.

Hvis man har en del forplader at kigge på, lægger man hurtigt mærke til at de er eloxerede og kan fremvise forskellig "tone" i eloxeringen. Den tone kan det pågældende middel (det, som du har linket til) næppe genskabe, da midlet jo ikke ved, hvad det skal bruges på. Jeg er ret sikker på, at man ville kunne se det ....og så har jeg det personligt sådan, at ethvert forkølet forsøg på at ændre kosmetikken er til det værre. Jeg tænker selv, at det for mig er vigtigt, at mit apparat viser historien - men der kan selvfølgelig være ting, som er uantagelige, men så er vi ovre i noget væsentligt mere alvorligt end ridser.

Jeg har på et par frontplader prøvet at stryge et ultratyndt lag WD40 over pladen efter en harsk rengøring og dette har på forunderlig vis kunnet dæmpe de fineste ridser en del. Men når WD40 er fordampet efter en tid, tror jeg, at ridserne vil være mere synlige igen.

Jeg har set et par eksempler på lignende forsøg på genopretninger - husker dog ikke midlet, men det blev det hele værre af og kunne ikke genoprettes........

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Re: Match the scratch

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 2. maj 2017 07:12

vericon skrev:Hej
Div. irriterende småskrammer/ridser på aluminium -
Hvad kan der gøres ?
Efterfølgende er et fransk produkt - nogen der kender det ?
https://www.norauto.fr/produit/mastic-e ... 66775.html

Alt bedre
Hans Jørn

Produktet (har ikke haft/prøvet det) er til at udbedre revner/huller i bl.a. aluminium - altså funktions-mæssigt så revner/huller bliver tætte igen (ikke så børstet aluminium får sin oprindelige overflade).
Når man læser bruger-anmeldelserne kan man se at de har lappet huller i f.eks. et krumtap-hus (imponerende faktisk - der er højt olietryk dér) og bil-kølere - samt at produktet efterfølgende må/kan slibes ned og males (for at reparationen ikke ses så meget). Den slags går måske i et motorrum - men jo ikke på fronten af et stykke vintage-hifi.
Tænker om produktet måske kan bruges til at opbygge/gen-konstruere specielt formede plast-dele (inden i apparater) der er gået i stykker (mekaniske "arme" i pladespillere f.eks.)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Tilbage til Diverse