Jeg har farvet membraner ind til en "normal" farve.
Det skal siges at jeg selv er ret splittet mht denne øvelse - jeg gjorde det på et par JBL L-100 hvor den ene bas havde flækket Aquaplas som udgør et problem, da den ved brug så kan flage af og give endnu større afskalninger. Det middel jeg efter ugers test fandt var det tættest på overflade-struktur og hårdhed var gråt og ikke hvidt. Så for at dække det nye område ind, valgte jeg at "tinte" hele aquaplas overfladen, så både rep og gullig overflade, stod hvidt som fra nyt.
Mht til mellemtonerne, var det så en helhedsvurdering, at de også var så falmede at jeg gerne ville "føre dem tilbage" til en original farve, når de nu skulle sammen med helt hvide basser.
Jeg brugte akvarel, da det var nemt at "få ind" i membranen og ikke skinner selv, for så at give lidt shine til sidst, gav jeg et meget forsigtigt lag olie på membranen (linolie) så resultatet kom til at se rigtigt flot ud (imho).
se her:
viewtopic.php?f=557&t=9552&hilit=reborn+IIjeg har hørt meget snak om narv-sværte, og jeg har også lavet tests men jeg oplevede at det var meget svært at styre og farver så genstridigt og dybt at det er absurd svært at gøre noget om, hvis man laver en lille fejl. Med Akvarel er det også 1-go (du opløser pappet ved påførsel af mere vand) men ved at gå langsomt frem, kan man "blande" på membranen, ved at givet en omgang 2, hvis første pass er lidt lysere end ønsket.
Alt i alt så er der sikkert mange fremgangsmåder, men jeg valgte at gå langsomt, roligt og sikkert til værks i mine øvelser, og jeg er glad for resultatet.