Beomaster 1200 - renovering
- highfive
- Lokalitet: Göteborg
- Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Re: Beomaster 1200 - renovering
Hej Jag har inte betalt för mycket. Jag ville ha hem dem snabbt och då var post från Frankrike bra!
De sitter nu som avkopplingskondensatorer i effekstegen. Där var det 5 st som blev utbytta.
De andra 5 skall i i förstegets RIAA och radiodelen. Där som avkopplingskondensatorer.
Tack för tipset om den Danska leverantören!
Med vänlig hälsning,Björn
De sitter nu som avkopplingskondensatorer i effekstegen. Där var det 5 st som blev utbytta.
De andra 5 skall i i förstegets RIAA och radiodelen. Där som avkopplingskondensatorer.
Tack för tipset om den Danska leverantören!
Med vänlig hälsning,Björn
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
- highfive

Fylld med nya Nichicon: 2 st 2200 uF / 63 v
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
- highfive

Tvåkomponentlim som försegling/fixering
- highfive

Tvåkomponentlimmet som härdat
Det gröna röret är ventil från botten av aluminiumkannan, ifall kondensatorerna havererar, vid fel i likriktaren eller dylikt.
- highfive

Kapacitansmätning på de två ihopkopplade kondensatorerna
Har kopplat in kondensatorn i nätdelen och lyssnat på Verdis Rigoletto, Live från Malmö Operahus genom ett par Sennheiser hörlurar. Det lät dejligt!
Nu är båda effektstegen och nätdelen uppfräschade med genomgående ny elektrolytkondensatorer.
I morgon är det Radiodelen och Förstegets tur

Med vänlig hälsning, Björn
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Det er flot lavet! Jeg hæfter mig ved, at du har valgt at beholde det originale elktrolytbæger. Det ville jeg også gøre - hvis muligt!
Du har gode håndværksmæssige egenskaber - bare det var mig :-)
Men hvorfor skal indmaden/fyldet være så hårdt? - kunne man ikke finde noget blødere og nemmere materiale at arbejde med som fyld?
Vh
Freddy
Du har gode håndværksmæssige egenskaber - bare det var mig :-)
Men hvorfor skal indmaden/fyldet være så hårdt? - kunne man ikke finde noget blødere og nemmere materiale at arbejde med som fyld?
Vh
Freddy
- highfive
Jag blev inspirerad av Arnborg´s Sansui 1000A renovering, där han fyller elektrolytkondensatorerna med nytt innehåll: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.p ... 809#p96327
Modellera kan funka, då kan man få perfekt färgsättning också

Med vänlig hälsning, highfive
Modellera kan funka, då kan man få perfekt färgsättning också

- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Hvordan tømte du kondensatoren?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- highfive
Jag använde en skruvdragare med ett 4 mm borr. Borrade hål i ett cirkulärt mönster i locket som var av fenol/pertinax.his067 skrev:Hvordan tømte du kondensatoren?
Plockade ut elektrolytkondensatorpaketet med en tång, fortsatte med skruvdragaren och borrade vidare i den tjärliknande geggan utmed aluminiumbägarens kanter och skrapade också med en flat skruvmejsel.
Sedan hällde jag i lite äkta terpentin, för att lösa upp det sista och torkade ur med papper.
Ett slabbigt jobb

- highfive
Radiodelen har fått nya elektrolytkondensatorer
De gamla kondensatorerna
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
Tillykke, der ser ud til, at være en fin (og meget normal) fangst i et vintage B&O apparat.
Jeg har også bemærket, at nu er selv Philips axial elektrolytterne begyndt at kollapse.
De har ellers holdt rigtig godt ud i modsætning til det bras ROE/Roederstein producerede.
Jeg VED godt, at det kan argumenteres, at B&O anvendte dem pga. dokumenterede overlegne data.
Et data har dog nok manglet, eller var ikke til at stole på: Levetiden !
Jeg har også bemærket, at nu er selv Philips axial elektrolytterne begyndt at kollapse.
De har ellers holdt rigtig godt ud i modsætning til det bras ROE/Roederstein producerede.
Jeg VED godt, at det kan argumenteres, at B&O anvendte dem pga. dokumenterede overlegne data.
Et data har dog nok manglet, eller var ikke til at stole på: Levetiden !
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
- janfroerup
- Lokalitet: Marke
Hvad kunderne troede kunne ingen forudse :)tctla skrev:....Et data har dog nok manglet, eller var ikke til at stole på: Levetiden !
-
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
De var nu også noget blå-øjede hos B&O.
De afslog fuldstændigt, at høre på teknikernes erfaringer med ROE-kondensatorerne.
Jeg husker tydeligt, at jeg var med til præsentationen af den nye TV-serie L/LX4500/5500 til afløsning for den tidligere 7702/8802-serie.
Det første, der sprang i øjnene, da modulerne blev præsenteret og gennemgået, var selvfølgelig den stadige brug af røde ROE-lytter.
ABSOLUT INGEN hos B&O var modtagelig for argumenter om, at dem havde vi fået nok af, i de tidligere modeller.
Næh, nej de her var der absolut ingen problemer med.
Nu kan jeg så tænke tilbage på, at jeg har skiftet en anseelig mængde højspændings-transistorer gennem tiden i de nye modeller.
Transistoren og nå ja, så den røde ROE-kondensator der overførte line-drive signalet til basis af transistoren.
For det nu ikke sku' blive FOR ensformigt med reparationerne, havde de så tillige strøet en håndfuld af ROE'erne i billed afbøjningen og strømforsyningen.
1000 Tak for det, B&O !
De afslog fuldstændigt, at høre på teknikernes erfaringer med ROE-kondensatorerne.
Jeg husker tydeligt, at jeg var med til præsentationen af den nye TV-serie L/LX4500/5500 til afløsning for den tidligere 7702/8802-serie.
Det første, der sprang i øjnene, da modulerne blev præsenteret og gennemgået, var selvfølgelig den stadige brug af røde ROE-lytter.
ABSOLUT INGEN hos B&O var modtagelig for argumenter om, at dem havde vi fået nok af, i de tidligere modeller.
Næh, nej de her var der absolut ingen problemer med.
Nu kan jeg så tænke tilbage på, at jeg har skiftet en anseelig mængde højspændings-transistorer gennem tiden i de nye modeller.
Transistoren og nå ja, så den røde ROE-kondensator der overførte line-drive signalet til basis af transistoren.
For det nu ikke sku' blive FOR ensformigt med reparationerne, havde de så tillige strøet en håndfuld af ROE'erne i billed afbøjningen og strømforsyningen.
1000 Tak for det, B&O !
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
- janfroerup
- Lokalitet: Marke
Nåehh da - det holdt jo gang i værkstederne , de skal også leve.tctla skrev:......For det nu ikke sku' blive FOR ensformigt med reparationerne, havde de så tillige strøet en håndfuld af ROE'erne i billed afbøjningen og strømforsyningen.
1000 Tak for det, B&O !
"Man" havde vel en ret pragmatisk holdning til tingene - når regnearksfolket havde regnet ud at den maximerede indtægt ikke gav skår i potten, så var det nok OK at blive ved med de ROE fiduser.
De var der jo også i modellen før 02'erne - så ingen blev overrasket over gensynet.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Nøø tvært i mod. En overgang sendte B&o jo ligefrem en pose nye bolcher, og betalte for tilhørende "suttetid"...
Bare det GLØDER!!!