Måske lidt god læsning om dette m. Omformer/stepdown- trafo her: https://vintagehifi.dk/forum/viewtopic. ... 59&t=16768
Vh
Freddy
Erfaring med import fra Japan (told mm)?
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Re: Erfaring med import fra Japan (told mm)?
Må jeg anbefale denne side, ikke billigst men service og pakke kvalitet er fra øverste hylde:Elway skrev:Ikke købt, men påtænker at købe. Fra ebay
https://www.jauce.com/category/23824
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Min Technics SP10 virker fint på 230V/50 Hz med en 100V omformer, så dér er der ikke noget at bekymre sig om
(købt via Jauce, for øvrigt. De får også min anbefaling)

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: Vanløse
Undertegnede har købt high end fiskegrej i Japan. Reglerne for fortoldning o.s.v. fremgår af Told & SKAT's hjemmeside. Der til kommer fortoldnings-gebyr til det firma som transporterer tingene.
Erfaringen er, at de japanske postfirmaer lægger en ære i at levere hurtigt og sikkert. Det går hurtigere fra Japan end at få et brev fra Nordjylland til Vanløse.
Erfaringen er, at de japanske postfirmaer lægger en ære i at levere hurtigt og sikkert. Det går hurtigere fra Japan end at få et brev fra Nordjylland til Vanløse.
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Og så er det igg en gang løvnOleTC skrev:Erfaringen er, at de japanske postfirmaer lægger en ære i at levere hurtigt og sikkert. Det går hurtigere fra Japan end at få et brev fra Nordjylland til Vanløse.

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
-
- Lokalitet: Frederiksberg
Jeg køber tit kunst ting i Japan, og får sælger til at sende via Japan-post, virker perfekt, og hurtigt.
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Tak for de mange input til emnet - det er bestemt påskønnet! Jeg er ved at se mig lidt omkring. Skulle der lande noget fra Japan på et tidspunkt, bliver det til en anden tråd
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Det er kun hvis sælger har krydset af at han kan håndtere told/moms at det bliver afregnet på forhånd.
Jeg købte et ur fra japan på ebay i sommer. Fedex opkræve told og moms efterfølgende. Jeg har lige købt et leather skin i japan på ebay til mit Nikon. Der kom mere på i moms og håndteringsgebyr fra PostNord end jeg havde betalt for skin.
Og husk der bliver beregnet moms på (købspris + porto) + 25% moms
Jeg købte et ur fra japan på ebay i sommer. Fedex opkræve told og moms efterfølgende. Jeg har lige købt et leather skin i japan på ebay til mit Nikon. Der kom mere på i moms og håndteringsgebyr fra PostNord end jeg havde betalt for skin.
Og husk der bliver beregnet moms på (købspris + porto) + 25% moms
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena