Erfaring med import fra Japan (told mm)?
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Erfaring med import fra Japan (told mm)?
Halløj i herreværelset,
jeg har (via "e-bugten") kig på en pladespiller der befinder sig i Japan. Er der nogen der har erfaring med at pakker fra Japan medfører told, moms mm? (købsprisen er ca 3.700DKK). Eller andre erfaringer/råd ift import fra Japan?
(PS: apparatet er en Japan-only udgave, så prisen i Japan er noget billigere end at købe en af de eksemplarer der allerede befinder sig i Europa - og udvalget er noget større - derfor Japan. Det apparat jeg har kig på koster som nævnt 3.700, mens et tilsvarende eksemplar i Europa er 5-6k. Men den forskel kan evt told jo skubbe til)
På forhånd tak & hilsen fra Aalborg,
Morten/Elway
jeg har (via "e-bugten") kig på en pladespiller der befinder sig i Japan. Er der nogen der har erfaring med at pakker fra Japan medfører told, moms mm? (købsprisen er ca 3.700DKK). Eller andre erfaringer/råd ift import fra Japan?
(PS: apparatet er en Japan-only udgave, så prisen i Japan er noget billigere end at købe en af de eksemplarer der allerede befinder sig i Europa - og udvalget er noget større - derfor Japan. Det apparat jeg har kig på koster som nævnt 3.700, mens et tilsvarende eksemplar i Europa er 5-6k. Men den forskel kan evt told jo skubbe til)
Morten/Elway
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Erfaring med import fra Japan (told mm)?
Godt nok ikke helt det samme, qua min bopæl, men jeg har sjældent været heldig med toldvæsenet herovre, så jeg ville tænke mig om endnu engang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- 2-mas
- Geografisk sted: Aalborg
Såvidt jeg husker skal man regne med ca. 30% oveni til told, afgifter m.m..Elway skrev:Halløj i herreværelset,
Morten/Elway
-
- Lokalitet: Frederiksberg
Når du betaler ved check-out Ebay kommer der automatisk told på, så tolden er betalt når pakken rammer DK.
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Min erfaring er simpel:
Når det drejer sig om en grammofon eller anden elektronik, så er det bare 25% moms af hele købsbeløbet incl. Portoen. Punktafgifter er noget der pålægges spiritus, chokolade og andre nydelsesmidler, ikke fine gamle grammofoner.
Told er der ikke noget af, blot moms. Der er ikke længere noget, der hedder bagatelgrænse. Der skal betales moms af selv bittesmå indkøb.
Beløbet afregnes i mange tilfælde allerede i Ebay-betalingen, som det også tidligere har været nævnt.
Vh
Freddy
Når det drejer sig om en grammofon eller anden elektronik, så er det bare 25% moms af hele købsbeløbet incl. Portoen. Punktafgifter er noget der pålægges spiritus, chokolade og andre nydelsesmidler, ikke fine gamle grammofoner.
Told er der ikke noget af, blot moms. Der er ikke længere noget, der hedder bagatelgrænse. Der skal betales moms af selv bittesmå indkøb.
Beløbet afregnes i mange tilfælde allerede i Ebay-betalingen, som det også tidligere har været nævnt.
Vh
Freddy
-
- Redaktør
Så 3700 kroner + X i porto = ?
Så der skal betales 25% (moms)yderligere af 3700+ X ...
Så tænk mere i moms end i told, når vi snakker vintage hifi.
Vh
Freddy
Så der skal betales 25% (moms)yderligere af 3700+ X ...
Så tænk mere i moms end i told, når vi snakker vintage hifi.
Vh
Freddy
- ralphandersen
- Lokalitet: Ydby
- Geografisk sted: Thy
Jeg købte mit forstærkerkit på eBay i Japan sidste efterår. Jeg betalte 25% importmoms +144,- i håndteringsgebyr (FedEx)
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
-
- Redaktør
Til Elway: du er opmærksom på at det måske måske er en 100V's ( og 50 Hz vs 60hz)?
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Elway
Ja, hvis jeg køber, må jeg have en omformerFredmarantz skrev:Til Elway: du er opmærksom på at det måske måske er en 100V's ( og 50 Hz vs 60hz)?
Vh
Freddy
- Elway
Ikke købt, men påtænker at købe. Fra ebaydfms skrev:https://toldst.dk/borger/internethandel ... ktafgifter
Hvor har du købt den fra i Japan ?
- Elway
Tak for input, alle. Noget at tænke over.
-
- Redaktør
Også vær gerne opmærksom på 50 Hz vs 60 hz- issuet. Jeg ved ikke ret meget om det, men hvis pladespilleren fx er styret af noget quartz-halløj eller noget kan en "forkert" Frekvens i AC-forsyningen måske have negativ indflydelse.
De har vist begge dele i JP.
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Elway
På typepladen står der 100v - 5watts - 50/60hzFredmarantz skrev:Også vær gerne opmærksom på 50 Hz vs 60 hz- issuet. Jeg ved ikke ret meget om det, men hvis pladespilleren fx er styret af noget quartz-halløj eller noget kan en "forkert" Frekvens i AC-forsyningen måske have negativ indflydelse.
Vh
Freddy
-
- Redaktør