Og jeg Har Justeret Bias i forhold til Højere Kanal
Så begge kanaler Ligger på 294 mA
Men Dc´en Er stadig En Faktor 300 Ca PÅ Venstre fremfor Højere Kanal
Nu Er Begge køleplader lige varme.
En Anden Observation er at der kommer Let Brum i Venstre Højtaler. Tænker dette skyldes Forhøjet Dc-Offset Eller
forsyningsspænding ligger på 62,5 Volt på begge kanaler.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Hilsen
Niels-Ole Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones. YAQIN MC-100B
Nå ja... jeg har selv kun DH220'ere med DC-justering...
Brum i venstre, DC på udgangen (hvor meget?).
Venstre kanal har en forstærkningsmæssig ubalance og derfor slår brummet fra forsyningen igennem. Det er i al fald mit bedste gæt.
Forøvrigt er sådan en gang brum fuldstændigt ødelæggende for stereobillede, perspektiv, "soundstage" eller hvad man vil kalde det.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
spuncut skrev:Nå ja... jeg har selv kun DH220'ere med DC-justering...
Brum i venstre, DC på udgangen (hvor meget?).
Venstre kanal har en forstærkningsmæssig ubalance og derfor slår brummet fra forsyningen igennem. Det er i al fald mit bedste gæt.
Forøvrigt er sådan en gang brum fuldstændigt ødelæggende for stereobillede, perspektiv, "soundstage" eller hvad man vil kalde det.
MVH Henning
Men Kan man ikke Gøre noget ved DC Offset.
Eller Taler vi om Flue knipperi. Men Dog en Rimelig Stor forskel på 300mV
Hilsen
Niels-Ole Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones. YAQIN MC-100B
Driverprintene er monteret forkert, den lille sorte gummiring (i de røde cirkler) skal sidde mellem printpladen og køleplade (fungerer som elektrisk isolation mellem printets kobberbane og køleplade):
DH-200a.jpg
Mvh Klaus
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
KlausM skrev:Driverprintene er monteret forkert, den lille sorte gummiring (i de røde cirkler) skal sidde mellem printpladen og køleplade (fungerer som elektrisk isolation mellem printets kobberbane og køleplade):
DH-200a.jpg
Mvh Klaus
Oki Mange tak for info
er din Også en DH-200 Klaus ???
Og Hvis det er hvad er din DC Offset
Hilsen
KlausM skrev:Driverprintene er monteret forkert, den lille sorte gummiring (i de røde cirkler) skal sidde mellem printpladen og køleplade (fungerer som elektrisk isolation mellem printets kobberbane og køleplade):
DH-200a.jpg
Mvh Klaus
Oki Mange tak for info
er din Også en DH-200 Klaus ???
Og Hvis det er hvad er din DC Offset
De Har Ingen Elektrisk forbindelse de er ca 10mm ind til printbanerne
Hilsen
his067 skrev:Jeg går sådan og lurer på at anskaffe en Hafler DH220, som jeg hører meget godt om. Jeg synes at jeg kan huske at hedengangne 'High Fidelity' lavede en modifikation af dem som gav den et 'Luxmansk' Duo-beta modkoblingskredsløb. Er der nogen af jer der har adgang til de artikler?
Håber det er ok at jeg kommer på banen med min Hafler
håber ikke du føler at din tråd er Hugget af mig .
Hilsen
Hej Niels-Ole
Til inspiration
Tjek alle modstande.
Trækker strømgeneratorene, Q3 og Q4 lige meget strøm?
Er der læk i C3,4,5,6?
Hvis ikke driverdelens råforstærkning er sindsygt høj skulle det være muligt at tjekke driverdelens ballance hvis man "puller" udgangstranserne og dermed bryder modkoblingen. Sålænge modkoblingen er aktiv hænger hele baduljen sammen som ærtehalm og det er derfor vanskeligt at dømme om en måling er for høj eller lav. Desuden slipper man for at komme til at riste udgangstranserne.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Forresten, 300-400 mV er hvad High Fidelity foreslår at DH200 ville have hvis modkoblingskondnsatoren kortsluttes. Så jeg ville prøve at skifte den 470 mikroF og se om det hjælper.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.