Jeg er flere gange løbet ind i, at Jealvox Sound Monitor-hornene, som jeg jo har et sæt af, er blevet omtalt på udenlandske hifi-fora uden at det har været helt klart, hvad det var for nogle størrelser.
Bl.a. derfor har jeg samlet, hvad jeg ved her: http://rannes.dk/jealvox
PQR
Jealvox Sound Monitors
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Jealvox Sound Monitors
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Re: Jealvox Sound Monitors
Hvor er det et godt initiativ Peter! Og spændende de er ved at blive kendt i den store verden...
Bare det GLØDER!!!
- High Sky
- Lokalitet: Middelfart
Super fint. Det er en fascinerende historie.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Tonni skrev:Hvor er det et godt initiativ Peter! Og spændende de er ved at blive kendt i den store verden...
Tak for de pæne ord.High Sky skrev:Super fint. Det er en fascinerende historie.
Jealvoxerne kan høres her på matriklen trukket af en Fisher X-100 rørforstærker, hvis det skulle interessere nogen.
Jeg hørte i øvrigt hificlassics Klipsch Belle i går, i et rum, der ikke yder dem (og andre store horn) retfærdighed. Jeg kom bare til at savne Jealvoxerne, da jeg hørte dem, og gav den fuld gas i aftes (home alone); da først The Fisher blev varm sang det, og det sang højt.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- ralphandersen
- Lokalitet: Ydby
- Geografisk sted: Thy
Pluspoint for et godt initiativ!
Jeg har et sæt stående hvor mellemtonen er gået sønder, så jeg købte et par mellemtoner over nytår. De sidder bare i et par fine B&O'er, som jeg ikke har kunne nænne at slagte. Beslutninger, beslutninger...
Jeg har et sæt stående hvor mellemtonen er gået sønder, så jeg købte et par mellemtoner over nytår. De sidder bare i et par fine B&O'er, som jeg ikke har kunne nænne at slagte. Beslutninger, beslutninger...
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
- r-l-b
- Lokalitet: Humlebæk
Jeg kan godt lide at Jens A. Jürgensen mente man skulle have en forstærker der var 1000 gange kraftigere end drifts effekten - ganges det op til en almindelig højtaler skulle den fyres op med 5000 watt for ikke at "klippe" - Jeg tror i øvrigt at de en gang i starten af 80'erne spillede en fest på Aurehøj Gymnasium op med et sæt Jealvox og en Sansui AU-101 forstærker fordi DJ'ens udstyr var brudt sammen - folk havde tinnitus langt tid efter
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558