Forvrængning
-
- Lokalitet: tommerup
Forvrængning
Har et par Rank Arena ht fra 70. Når de får lidt at leve af forvrænger de en del i bassen. Vil det hjælpe med nye cap? Det er de originale deer sidder i. I øvrigt polariserede, så måske bipolare under alle omstændigheder ville være en forbedring.
-
- Lokalitet: midtfyn
Re: Forvrængning
Hej
Jeg tror ikke kondensatorer har indvirkning, med mindre der sker en delvis kortslutning. Men så vil forstærkeren 'klippe' dit signal, med mindre du benytter Krell, el.lign..
Du kan koble bassen direkte og se om det hjælper - ellers kan tolerancen i svingspolegabet være forringet pga. tyngdekraften og tidens tand. Det betyder, at store membran udsving kan gi' skrabelyde og senere blå røg. Og tak for hyggeligt besøg sidst, for øvrigt. 
Jeg tror ikke kondensatorer har indvirkning, med mindre der sker en delvis kortslutning. Men så vil forstærkeren 'klippe' dit signal, med mindre du benytter Krell, el.lign..

Mvh. Carsten
-
- Lokalitet: tommerup
Jamen dog. Er det dig. Jamen lad os da gøre det om. Var bestemt hyggeligt...:-)
-
- Lokalitet: midtfyn
Enig..
Ps - lytter i serie + spole parallelt ( 12 db. filter ), vil vel genere en for lille modstand, ( læs kortslutning) hvis lytten ligefrem kortslutter helt, synes nu aldrig jeg har stødt på problemet. Men er dine ikke 3 vejs med et par caps i serie? Ellers ohm lige den statiske modstand - det giver da et indtryk..

Ps - lytter i serie + spole parallelt ( 12 db. filter ), vil vel genere en for lille modstand, ( læs kortslutning) hvis lytten ligefrem kortslutter helt, synes nu aldrig jeg har stødt på problemet. Men er dine ikke 3 vejs med et par caps i serie? Ellers ohm lige den statiske modstand - det giver da et indtryk..
Mvh. Carsten