Har lige erhvervet mig disse pæne B&O-højttalere. Der står Type SD på metalskiltet på bagsiden.
Jeg har ikke kunnet finde data på dem, men jeg håber, at der er nogen i forummet, som kender noget til dem.
Poul.
B&O Type SD.
-
- Lokalitet: Strandby
B&O Type SD.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- D.Duck
- Lokalitet: Vestjylland
Re: B&O Type SD.
Hej
Så vidt jeg ved er typerne SD & S ens. Her lidt data over type s
Så vidt jeg ved er typerne SD & S ens. Her lidt data over type s
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC 209, TC-K770ES , TC-755 , TC-645 , Movic A2
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
-
- Lokalitet: Strandby
Re: B&O Type SD.
Tak for oplysningerne D.Duck!
Jeg tror, at du har ret, for de udvendige mål på mine type SD og dit billede af Type S, er i hvert fald det samme. Jeg kan også ane en basrefleks-port og to enheder igennem frontstoffet.
Jeg har tænkt mig at tage bagbeklædningen af, da jeg går ud fra, at der sidder en bipolar elektrolyt i delefilteret, som sikkert trænger til at blive udskiftet, da højttalerne vist nok er fra begyndelsen af 1960’erne.
Jeg tror, at du har ret, for de udvendige mål på mine type SD og dit billede af Type S, er i hvert fald det samme. Jeg kan også ane en basrefleks-port og to enheder igennem frontstoffet.
Jeg har tænkt mig at tage bagbeklædningen af, da jeg går ud fra, at der sidder en bipolar elektrolyt i delefilteret, som sikkert trænger til at blive udskiftet, da højttalerne vist nok er fra begyndelsen af 1960’erne.