Her er en lille Stocking Filler til, at forsøde tilværelsen med i denne Juletid.
I andet sammenhæng her på forumet, kiggede jeg svenske Radio & Television magasinet igennem efter en artikel.
Der faldt jeg lige over vedhæftede, der bør kunne sætte enhver Grinch eller Scrooge i vild julestemning.
Hvem har ikke lyst, at tage en tur Tilbage til Fremtiden? Call McFly....
Mvh,
/Torben
1966~67 Vintage Hi-Fi i Sverige
-
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
1966~67 Vintage Hi-Fi i Sverige
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Re: 1966~67 Vintage Hi-Fi i Sverige
Skøn læsning. Tak for det.tctla skrev:Her er en lille Stocking Filler til, at forsøde tilværelsen med i denne Juletid.
I andet sammenhæng her på forumet, kiggede jeg svenske Radio & Television magasinet igennem efter en artikel.
Der faldt jeg lige over vedhæftede, der bør kunne sætte enhver Grinch eller Scrooge i vild julestemning.
Påfaldende så få japanske ting der var på banen da.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
“Nålmikrofon”: sikken en herlig måde at referere til en pick-up
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: København
Fed brochure, tak!
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Mange tak for det link! Særdeles spændende. Og sjovt nok har jeg fire af de produkter, plus et par nære slægtninge...
Bare det GLØDER!!!
-
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
Min læretid startede i 1972 og da var der ikke mange japanske produkter på markedet.pqrannes skrev:Påfaldende så få japanske ting der var på banen da.
PQR
Vi solgte primært B&O, Philips, Dux plus det løse, nok mest Sony.
Dengang var cassette-båndoptagere topbetjente, og de lød, tja... ikke godt!
Så kom Sony med front-betjente modeller som Philips selvfølgelig skulle efterligne.
Jeg husker, hvordan de klarede problemt med, at når man primært bukker et apparat i plastic, ja så vejer det ikke meget.
Sony lavede tunge, robuste cassette-båndoptagere, der uden problem kunne klare, at man trykkede på betjenings-knapperne.
Philips cassette-båndoptagere flyttede sig baglæns på bordet, når man betjente dem, indtil ...de OGSÅ pludselig lavede tunge cassetter..?
Det viste sig, at de havde lagt en tyk, tyk metalplade i bunden af kabinettet, og det var IKKE for, at afskærme mod brum

Mvh,
/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
- Tonni
Nej Philips/DUX var i mange sammenhænge ikke særlig robust opbygget. Også derfor jeg ofte har undret mig over hvor godt deres produkter virkede...
Men ret skal være ret, de lavede også nogle særdeles robuste ting, så som deres laboratorie serie fra halvfjerserne. Eller deres K/, K9, K40 osv...
- Jeg husker også metalpladen, og vægtklodser fra mange andre produkter, ud over Philips, både japanske, taiwanesiske og især kinesiske...
Men ret skal være ret, de lavede også nogle særdeles robuste ting, så som deres laboratorie serie fra halvfjerserne. Eller deres K/, K9, K40 osv...
- Jeg husker også metalpladen, og vægtklodser fra mange andre produkter, ud over Philips, både japanske, taiwanesiske og især kinesiske...
Bare det GLØDER!!!
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Nej, man får helt "våde" øjne ved at se alle de gode hifi tilbud fra 1967.....AR som anbefaler en 25W forstærker til AR3atctla skrev:Her er en lille Stocking Filler til, at forsøde tilværelsen med i denne Juletid.
Mvh,
/Torben

Leak's "sandwich" højttaler hvor Harold J. Leak, i egen person, i en reklame stod med hele sin vægt på selve højttalermembranen for at vise hvor "stærk" konstruktionen var

...og alle de herligheder vi ikke havde råd til at købe...Marantz model 7,Quad II, McIntosh MA230, STA15, Braun 13, Ortofon 212 osv.
...de dage hvor man ventede på næste måneds Populær Elektronik, Ny Elektronik og High (low) Fidelity (med de højtragende superformuleringer af hr. Madsen og andre) ..kommer aldrig igen

Se lige Harold

Mvh. Kim
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af kj2005 21 dec 2019, 10:00, rettet i alt 1 gang.
- Tonni
Ja den membran var lavet af to kegler i alu-folie med polyethanskum mellem. Hmm hvem var det nu der senere legede med det samme? Noget "High Fidelity" mener jeg... 

Bare det GLØDER!!!