F3/Lyd Audiovector 4 delefilter-diagram
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
F3/Lyd Audiovector 4 delefilter-diagram
Hey alle,
jeg skal nok snart igang med renovering af et sæt AV4 - noget som Lars i Viborg har været igang med for nogle år siden... https://www.facebook.com/s2v.dk/photos/ ... =1&theater
Er der nogen der ligger inde med et diagram af de delefiltre? Jeg er ikke rigtig klar til at skille dem ad endnu, men vil allerede gerne nu studere et diagram lidt og evt overveje at købe nye kondensatorer.
jeg skal nok snart igang med renovering af et sæt AV4 - noget som Lars i Viborg har været igang med for nogle år siden... https://www.facebook.com/s2v.dk/photos/ ... =1&theater
Er der nogen der ligger inde med et diagram af de delefiltre? Jeg er ikke rigtig klar til at skille dem ad endnu, men vil allerede gerne nu studere et diagram lidt og evt overveje at købe nye kondensatorer.
Senest rettet af Elway 17 mar 2020, 15:39, rettet i alt 1 gang.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- Elway
Re: F3/Lyd Audiovector 4 delefilter-diagram
well.... nu har jeg skrevet til Lars - jeg kan nu spotte på hans facebook post, at han har produceret diagrammerne.
- Elway
Lars er ikke bare en dygtig fagmand - men også en flink fyr - så jeg vover pelsen og antager at han er OK med at jeg deler hans arbejde her. All credit to Lars @Sound2Vision... - https://www.facebook.com/s2v.dk/
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
HøHøeh.... - Den Credit kan jeg nok ikke 100% stå inde for - Jeg har trods alt kun Tegnet, det er Ole Klifoth der har konstrueret. Det sku' ikk så godt, hvis man med næsten 30 års erfaring som Radiomand, ikke kan Reverse Engineere og tegne et delefilter op... :-)Elway skrev:Lars er ikke bare en dygtig fagmand - men også en flink fyr - så jeg vover pelsen og antager at han er OK med at jeg deler hans arbejde her. All credit to Lars @Sound2Vision... - https://www.facebook.com/s2v.dk/
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Sådan ser mit AV4-filter også ud. Dog har jeg 60uF + 4,7 uF som højpas til mellemtonen.
Med venlig hilsen, Claus.
- Elway
Heh eh -så siger vi credit til Klifoth for konstruktionen og til Lars for at dokumentere delefilteretNillerviborg skrev:HøHøeh.... - Den Credit kan jeg nok ikke 100% stå inde for - Jeg har trods alt kun Tegnet, det er Ole Klifoth der har konstrueret. Det sku' ikk så godt, hvis man med næsten 30 års erfaring som Radiomand, ikke kan Reverse Engineere og tegne et delefilter op... :-)Elway skrev:Lars er ikke bare en dygtig fagmand - men også en flink fyr - så jeg vover pelsen og antager at han er OK med at jeg deler hans arbejde her. All credit to Lars @Sound2Vision... - https://www.facebook.com/s2v.dk/
/ Lars

- Elway
Se, det var jo lidt interessant - det er istedet for 48uF i Lars diagram, ikke? (Jeg er elektronik-dum). Hvad kan det betyde for lyden at gå op eller ned i værdi på dette sted i kæden?Hackenberg skrev:Sådan ser mit AV4-filter også ud. Dog har jeg 60uF + 4,7 uF som højpas til mellemtonen.
Jeg må lige få mine hevet ud og kigget efter. Jeg har bestilt nye stumper, og har regnet med 48uF.
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Det får mellemtonen til at række lidt længere ned i frekvens....kan være ændret udfra et mindre dyk i frekvenskurven målt mellem bas og mellemtone?Elway skrev:Se, det var jo lidt interessant - det er istedet for 48uF i Lars diagram, ikke? (Jeg er elektronik-dum). Hvad kan det betyde for lyden at gå op eller ned i værdi på dette sted i kæden?Hackenberg skrev:Sådan ser mit AV4-filter også ud. Dog har jeg 60uF + 4,7 uF som højpas til mellemtonen.
Jeg må lige få mine hevet ud og kigget efter. Jeg har bestilt nye stumper, og har regnet med 48uF.
Mvh. Kim
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
- De findes med 2 forskellige mellemtoner ?? - Det kan jo være begrundelsen for ovenstående...
/ Lars
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
- kj2005
- Lokalitet: 2730 Herlev
- Geografisk sted: Herlev
- Kontakt:
Du har sandsynligvis den rigtige forklaring .... f.eks. Ole K's filter til 13GMBX med suge-og impedanskredse .... lille ændring af enhedens parametre og filteret må justeres.Nillerviborg skrev:- De findes med 2 forskellige mellemtoner ?? - Det kan jo være begrundelsen for ovenstående...
/ Lars
Mvh. Kim
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Dette filter er en videreudvikling af filteret til Onken/Focal med æget. Sugekredsen tager det løft som "snuden" på mellemtonen giver. Et modefænomen fra den periode som IKKE gavnede lydkvaliteten. Ellers en dejlig mellemtone.kj2005 skrev:Du har sandsynligvis den rigtige forklaring .... f.eks. Ole K's filter til 13GMBX med suge-og impedanskredse .... lille ændring af enhedens parametre og filteret må justeres.Nillerviborg skrev:- De findes med 2 forskellige mellemtoner ?? - Det kan jo være begrundelsen for ovenstående...
/ Lars
Mvh. Kim
Med venlig hilsen, Claus.
-
- Lokalitet: Kolding
Hej
Jeg har forgæves prøvet at følge links og ledt facebook igennem, men jeg kan ikke finde det diagram. Min makker har sandsynligvis brændt en svingspole af og jeg forsøger per remote at vejlede ham i udmåling.
Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh
Jeg har forgæves prøvet at følge links og ledt facebook igennem, men jeg kan ikke finde det diagram. Min makker har sandsynligvis brændt en svingspole af og jeg forsøger per remote at vejlede ham i udmåling.
Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh