Pro Hi-Fi
- skjold
- Lokalitet: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Kontakt:
Pro Hi-Fi
Hej Forum
Jeg har fået et sæt "Pro Hi-Fi audio 6-100" forærende. I kender det måske - nogle mennesker forærer en noget af et godt hjerte og af høflighed nænner man ikke at sige nej tak :)
De er ikke noget videre at skrive hjem om og ligner Philips-enheder hele vejen igennem.
Men hvad er historien om det der "Pro Hi-Fi"? Jeg husker dem svagt fra en lokal radioforhandler men der er ikke lige noget at finde på nettet... Var de danske?
Mvh og god aften.
Jeg har fået et sæt "Pro Hi-Fi audio 6-100" forærende. I kender det måske - nogle mennesker forærer en noget af et godt hjerte og af høflighed nænner man ikke at sige nej tak :)
De er ikke noget videre at skrive hjem om og ligner Philips-enheder hele vejen igennem.
Men hvad er historien om det der "Pro Hi-Fi"? Jeg husker dem svagt fra en lokal radioforhandler men der er ikke lige noget at finde på nettet... Var de danske?
Mvh og god aften.
- janfroerup
- Lokalitet: Marke
Re: Pro Hi-Fi
Tror et billede kan hjælpe hukommelsen lidt på vej ........... ehh Pro Hifi audio ???? naehhh - ingen bjældeklang her :)
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Mener at kunne huske noget med en "dannebrogsvikingehjelm" som firmalogo. Var det noget ala sildeksaae larme resonatorer? - Når Pro indgår....
Bare det GLØDER!!!
- janfroerup
Det var da Dansk HiFi - aka Prodex Tonni :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- skjold
- Kontakt:
Hermed et billede. Der står faktisk "Made in Denmark by da-pro" bagpå:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- janfroerup
diskanten er nok værd at gemme :) - men ligner en prodex ting
- skjold
- Kontakt:
Nøjagtig hvad jeg tænkte mht diskanten. Det ligner noget Philips AD-0162 eller 0163.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Tja'e så var det da ikke helt ved siden af... - Især ikke ifm sildekasserne...
Bare det GLØDER!!!
- janfroerup
Ahhh - sagde man ikke Sildekasserne var fra Glyngøre/Ringkøbing - Prodex lå mig bekendt i Horsens området
-
- Lokalitet: Holstebro
Det var da vist Jamo's produkter som fik det øgenavn
-
- Lokalitet: midtfyn
Hej Skjold - for rigtig mange år siden lå der en mindre fabrik i Nr. Lyndelse, ( her er du næsten på hjemmebane geografisk ) hvor de fremstillede Sumax elektronik/højttalere. Mon ikke de som Pro Hifi, benyttede samme koncept mht. salg og enheder. Der er en lign. debat her også : http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=557&t=7655
Hygge med dem..
Hygge med dem..

Mvh. Carsten
- skjold
- Kontakt:
Hej Carsten - de ender nok med at blive slagtet og skrottet - på korrekt miljørigtig vis :)
Sumax var vel bare en lille møbelfabrik, der lavede nogle kasser til nogle højttalere, uden at gøre et stort nummer ud af det? Jeg husker faktisk nogle jeg hørte engang ved radioforhandleren i Kværndrup - der var sådan en "varioflex" (tror jeg de kaldte det) i dem, som var en variabel basrefleks. Jeg var kun teenager dengang men som jeg husker spillede de vist ok :)
Sumax var vel bare en lille møbelfabrik, der lavede nogle kasser til nogle højttalere, uden at gøre et stort nummer ud af det? Jeg husker faktisk nogle jeg hørte engang ved radioforhandleren i Kværndrup - der var sådan en "varioflex" (tror jeg de kaldte det) i dem, som var en variabel basrefleks. Jeg var kun teenager dengang men som jeg husker spillede de vist ok :)
-
- Lokalitet: aalborg
- Geografisk sted: Ålborg
Var det ikke en af mændene bag Larsholt, der stod bag Prodex? Herman Høedholt eller noget i den retning.
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
-
- Lokalitet: Assens 9550 Mariager
- Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Hej alle.
Jeg havde en gang fra ca. 1980 et sæt PRO HIFI DISCO 1010 som dem i linket her under, de må være samme sted fra.
https://m.lauritz.com/da/auktion/saet-h ... /i2668202/
Jeg havde en gang fra ca. 1980 et sæt PRO HIFI DISCO 1010 som dem i linket her under, de må være samme sted fra.
- skjold
- Kontakt:
Underligt de kaldte dem 1o1o altså med o i stedet for 0 :)Kim B S skrev:Hej alle.
Anyway - jeg skrællede dem for de 2 Philips AD-0163-diskanter og så røg resten ud.
Mvh.