Det bedste jeg har hørt fra JBL er ubetinget 4350 - 4343 (har hørt 2 sæt - det ene var Sorenki's fine kopi) - original 4333A (WX) (mine egne

) samt L300, alle i originalstand eller lavet fuldstændig som original, men sat på fod (4333A). Andre, som jeg har meget positive oplevelser med er 4311 / L100 - L150 (uden "A") - L110 - L166
Jeg har hørt andre også - bl.a. 2 stk Paragon - meget flot og fantastisk legacy, men skidt lydende ift mine opfattelser af, hvordan en så fin højttaler fra JBL skal lyde - og når man ved, hvad der sidder i den..
Nu drejer tråden sig jo primært om L112, som jeg ved, at jeg har hørt, men jeg kan ikke huske hvordan den lød...errr. Dog har jeg erfaring fra spillestedet, hvor jeg arbejdede i mange år - der havde vi 4 stk 4412 oppe at hænge - nogle gange tog vi dem ned og lyttede tæt (i ferier osv). De er jo bestykket med en "frisk" diskant, som også L112 er og det kan jeg altså ikke rigtig forliges med. Jeg synes, at diskanten "stikker" mig lidt for meget på disse titanium-modeller. Dette gælder også L150A, som jeg synes er dårligere end den første version L150, som netop ikke har andet end en gammeldaws papdiskant, som passer mig så fint. når det nu ikke er en 2405 el. lign.
Jbl'er, som jeg godt kunne tænke mig at høre er Hartsfield - metregon - Minigon - En original Olympus (2x15") samt Louis' JBL "special reserve" hjemmebryggede
Hvad angår L65 samt 101 Lancer, så tror jeg, at de kan lyde godt, men lyden kommer "nedefra" når de står på gulvet - det har jeg det lidt svært med - de skal i hvert tilfælde op på en sokkel af en slags, før jeg kan blive tilfreds.
Vh
Freddy