KEF Carlton lll
-
- Lokalitet: Græsted
- Geografisk sted: Saltrup
KEF Carlton lll
Har fået fat i et par fine KEF Carlton III. De lader til at være i god form hvad enhederne angår, men kabinetterne er blevet mishandlet af en kikset malerpinsel, lige bortset fra den ene side på hvert kabinet!
Ser nærmere på de fotos jeg har lagt op.
Er faktisk ret overrasket over hvor godt de spille når de bliver fodret af en forstærker med lidt power (100W).
Skal jeg kaste mig ud i et forsøg på at pille det gamle folie af og sætte noget nyt på?
Nogen som har lidt erfaring med sådan et projekt?
Tænker at jeg skal af med dem igen på et tidspunkt, så hvis nogen skulle være interesseret, så ta’ fat i mig.
Ser nærmere på de fotos jeg har lagt op.
Er faktisk ret overrasket over hvor godt de spille når de bliver fodret af en forstærker med lidt power (100W).
Skal jeg kaste mig ud i et forsøg på at pille det gamle folie af og sætte noget nyt på?
Nogen som har lidt erfaring med sådan et projekt?
Tænker at jeg skal af med dem igen på et tidspunkt, så hvis nogen skulle være interesseret, så ta’ fat i mig.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: midtfyn
Re: KEF Carlton lll
Hvis der er mulighed for at fjerne malingen kemisk fra folien, så prøv det først. De forskellige folietyper til hobbybrug der findes i handlen, er alt for bløde efter min mening. Skal de videre, så sælg dem som de er - en ny ejer har sikkert sin egen mening om en ny finish. 

Mvh. Carsten
-
Tak for rådet. Det er nu afprøvet med god succes. Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!cdp skrev:Hvis der er mulighed for at fjerne malingen kemisk fra folien, så prøv det først. De forskellige folietyper til hobbybrug der findes i handlen, er alt for bløde efter min mening. Skal de videre, så sælg dem som de er - en ny ejer har sikkert sin egen mening om en ny finish.
Ser resultatet før og efter på vedhæftet fotos.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Flot resultat!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: midtfyn
Det er da ik" så ringe, på ægte jysk - skulle der være et par steder med skader, når man langt med sprit tusser, smeltevoks eller hvad nu lige hobby rummet byder på..Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!...

Mvh. Carsten
-
Tak for gode input.cdp skrev:Det er da ik" så ringe, på ægte jysk - skulle der være et par steder med skader, når man langt med sprit tusser, smeltevoks eller hvad nu lige hobby rummet byder på..Toppen er nu renset på den ene, så med lidt tålmodighed, ender de nok med at blive lidt pænere!...Stoframmerne ( hvis de mangler ) lurer du lige af på nettet, det nemmeste er en passende plade, der udhules omkring enhederne, men forsøg at ramme det originale og go" vind med projektet.
Nu er der “gået lidt sport i den”!
Så nu er den ene strippet for maling og den originale folie er igen synlig på alle sider og jeg syntes selv at jeg er sluppet ok fra det!
Den anden har desværre lidt flere små skader, men nu går jeg igang og så må vi se hvad det ender med.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
10 points for at "der er gået sport i den" - det er nemlig nogle gange lige det, der skal til....never give up..!!
10 points for din håndværksmæssige kunnen og det færdige resultat - det er da bare fantastisk flot, og liiige sådan, som jeg husker den finér/folie fra dengang....
godt arbejde - et par fine KEF er kommet (eller er på vej til at komme) til ære og værdighed igen
Vh
Freddy
10 points for din håndværksmæssige kunnen og det færdige resultat - det er da bare fantastisk flot, og liiige sådan, som jeg husker den finér/folie fra dengang....
godt arbejde - et par fine KEF er kommet (eller er på vej til at komme) til ære og værdighed igen

Vh
Freddy
Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål.
Men hvad sker der med bas-lyden, når slaven svinger i modsat fase?
Vil lydbilledet ikke blive "nulstillet" i de laveste frekvenser.?

- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Det har jeg også tænkt på.Elektronik skrev:Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål.![]()
Men som andre skriver, flot arbejde

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Det ser rigtig godt ud! Og så spiller de jo bare virkelig godt.
Slaven er afstemt lige som en basrefleksport, den arbejder kun i et smalt frekvensbånd, typisk der hvor bassen har et dyk eller begynder at rulle af.
Slaven er afstemt lige som en basrefleksport, den arbejder kun i et smalt frekvensbånd, typisk der hvor bassen har et dyk eller begynder at rulle af.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det kræver nok en tråd for sig men, jo, ved visse frekvenser vil den spille i modfase. Derfor omhyggelig dæmpning.Elektronik skrev:Undskyld jeg bryder ind med ukorrant spørgsmål.![]()
Det gælder iøvrigt for alle "refleks" og T-line/horn.
Med venlig hilsen, Claus.