The Prince of Darkness er rejst videre.
Utroligt at han nåede at blive 76 med de mængder alkohol og drugs der er gået indenbords..
https://jyllands-posten.dk/kultur/musik ... soverblik/
Ozzy Osbourne er død
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
Ozzy Osbourne er død
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Re: Ozzy Osbourne er død
Det kommer jo desværre ikke som en overraskelse, men trist er det. Black Sabbath var sammen med DP, Zeppelin og Uriah Heep, de bands der definerede min interesse for Heavy Metal / Hard Rock.
Jeg har haft fornøjelsen af at se dem 3 gange, nemlig:
1974 i Falconer Centret (billetten hænger på væggen i musikstuen)
2013 i Forum
2016 på Copenhell (som dengang blev annonceret som deres afskedsturne)
Fantastisk band, fantastiske plader (i hvertfald de første 6-7 stykker), fantastiske musikere.
R.I.P. Ozzy
Jeg har haft fornøjelsen af at se dem 3 gange, nemlig:
1974 i Falconer Centret (billetten hænger på væggen i musikstuen)
2013 i Forum
2016 på Copenhell (som dengang blev annonceret som deres afskedsturne)
Fantastisk band, fantastiske plader (i hvertfald de første 6-7 stykker), fantastiske musikere.
R.I.P. Ozzy

Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Ja- jeg er jo nok samme generation, hvor netop de 4 nævnte bands var "King" - i hvert tilfælde for os.....
Vi jokede allerede dengang med, at ham "Ozzy" - som han også kaldtes da, ikke var rigtig klog og nærmest var skør og samtidig sang om det. "Am I going insane"?
Det er sørgeligt, men ærligt talt, så synes jeg, at han i mange år har levet i "overdue time". Han har ikke sparet sig selv ret meget og på det nærmeste mishandlet sig selv. Vi skal nok være glade for, at det først skete nu (selvom dette måske i nogens ører kan lyde lidt forkert)
Helt utroligt - og godt!, at han med sit Black Sabbath og publikum nåede at få afholdt den afskedskoncert i Birmingham for nylig - det er næsten lige før, at der er gået Hollywood-script i den.
Må han hvile i fred i sit "Darkness".
Y
Vh
Freddy
Vi jokede allerede dengang med, at ham "Ozzy" - som han også kaldtes da, ikke var rigtig klog og nærmest var skør og samtidig sang om det. "Am I going insane"?
Det er sørgeligt, men ærligt talt, så synes jeg, at han i mange år har levet i "overdue time". Han har ikke sparet sig selv ret meget og på det nærmeste mishandlet sig selv. Vi skal nok være glade for, at det først skete nu (selvom dette måske i nogens ører kan lyde lidt forkert)
Helt utroligt - og godt!, at han med sit Black Sabbath og publikum nåede at få afholdt den afskedskoncert i Birmingham for nylig - det er næsten lige før, at der er gået Hollywood-script i den.

Må han hvile i fred i sit "Darkness".

Vh
Freddy
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Glemte at nævne at deres album “13” fra 2013 også er en fantastisk skive.
Som faktisk også blev deres sidste studie album.
Find den på din favorit streamingstjeneste og lyt fx. til numrene “Loner” og “God is dead?”
Det er klasse
Som faktisk også blev deres sidste studie album.
Find den på din favorit streamingstjeneste og lyt fx. til numrene “Loner” og “God is dead?”
Det er klasse

Mvh Kenneth
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Jeg lyttede voldsomt meget til Black Sabbath og selvsagt også hermed Ozzy i de tidlige til midt - 70'erne indtil og med "Sabotage" - herefter mistede jeg interessen for dem fremadrettet. Egentlig kan jeg ikke give en grund, men sådan var det bare....andet har nok trængt sig på...
Men da jeg hørte hans "Dreamer" i dette nye årtusinde - vel omkring 2004-5-stykker, var jeg solgt og blev glad. Glad for, at Ozzy på trods af alt, hvad han havde været igennem, stadig kunne levere sin fede gamle skræmmende vokal-lyd i et efter min mening velkomponeret og velproduceret nummer. Nu er det vel ind imellem svært at kunne bedømme den egentlige vokal på grund af alskens hjælpemidler (Harmonizers - Autotuners - kompressorer - overdubs osv), men slutresultatet er i hvert tilfælde flot, synes jeg.
Vh
Freddy

Men da jeg hørte hans "Dreamer" i dette nye årtusinde - vel omkring 2004-5-stykker, var jeg solgt og blev glad. Glad for, at Ozzy på trods af alt, hvad han havde været igennem, stadig kunne levere sin fede gamle skræmmende vokal-lyd i et efter min mening velkomponeret og velproduceret nummer. Nu er det vel ind imellem svært at kunne bedømme den egentlige vokal på grund af alskens hjælpemidler (Harmonizers - Autotuners - kompressorer - overdubs osv), men slutresultatet er i hvert tilfælde flot, synes jeg.
Vh
Freddy