Hej
Jeg har en ældre B&O TX som jeg er super glad for, men som er begyndt at drille den stopper halvt inde i afspilningen af en LP og det er som om, at den sidder i hak. Hvis jeg prøver at spole frem og tilbage, kan jeg godt få den til at gå over hakket, men hvis den blot spiller sætter den fast i hakket. Ved ikke hvad det kan være, måske skal den smøres eller et eller andet.. Er der nogle som har et bud på hvad det kan være.
Kan godt optage en video af, hvad der sker, men det er som sagt som om, at den sidder i hak.
Bedste hilsner
Jesper
Problemer med B&O TX
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Problemer med B&O TX
Det er nok remmen imellem (arm-)motoren og den gevindstang som fører armen indover pladetallerkenen som er blevet slap. Der er en fyr ude i Bagsværd som sælger kompatible remme (https://www.dksoundparts.com/product/be ... angential/
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
Re: Problemer med B&O TX
Nej. ...
Det er en lille arm under Wire-kurvehjulet der ikke bliver ved med og være lige. Det kan rettes ved og rette armen ud, eller skære en skrå kant på den rigtige side af tappen på undersiden af kurvehjulet.
Hvis ovenstående er Sort Snak, så skal du nok ikke rode med det selv, men finde en der kender TX2 løbeværket.
/ Lars
Det er en lille arm under Wire-kurvehjulet der ikke bliver ved med og være lige. Det kan rettes ved og rette armen ud, eller skære en skrå kant på den rigtige side af tappen på undersiden af kurvehjulet.
Hvis ovenstående er Sort Snak, så skal du nok ikke rode med det selv, men finde en der kender TX2 løbeværket.
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!