Billigt.
Meget billigt.
Sælgeren sagde, at de ikke kørte konstant/med rigtig hastighed, men da prisen var lavere end værdien af pick-up'erne på dem alene, tog jeg chancen. Selvfølgelig...
Den ene er denne Philips AF-667.
En enkel, clean-looking begynder-pladespiller:
Rem-drev, 2 hastigheder, lift og auto-retur ved pladeslut.
Færdigt havearbejde - den kan alle finde ud af at bruge.
. .
Men kørte den ujævnt..?
For hurtigt at undersøge det, downloadede jeg en gratis app kaldet "RPM WOW" fra App-store (ved ikke om den findes til andre end iPhone).
. .
En stor tape-rulle blev placeret over center-tappen og oven på den min iPhone (centreret).
App'en er meget let af bruge:
- Placér smart-phonen som beskrevet.
- Start pladespilleren.
- Berør "Start"-feltet på smartphonen.
Pissenemt!
Og her er hvad målingen viste:
. .
Som man kan se, kører den 0,3 % for langsomt og har 0,04 % WOW (efter RMS-målemetoden *).
Desuden viser den lille graf øverst variationerne over 10 sekunder (svarende til 5,5 omdrejninger)
Det kan man bruge til at afsløre, hvis noget skraber på et sted i mekanikken, men det synes ikke at være tilfældet her.
Resultaterne er klart godkendt (min quartz-styrede Sony PS-X7 målte lidt bedre, men det var jo også forventet).
Jeg har gjort et godt køb
Og har fundet en meget nyttig app, som andre herinde sikkert også kan have stor nytte af.
*) RMS (Root Mean Square) måler gennemsnits-variation, mens DIN-normes er "strengere" og måler peak-to-peak-variationen.