Halløj herinde
Jeg har fået sådan en her med i en handel. Der er dog det ved den at den kun afspiller i højre kanal. Er den værd at smide penge efter eller skal den bare til elektronikskrot?
Alt fra Midtfyn, Stig!
Uher Royal de luxe
-
Stukkeloft
- Lokalitet: Midtfyn
Uher Royal de luxe
Her er billedet
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
tctla
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
Uher Royal de luxe
Uher lavede nogle velrenommerede spolebåndoptagere. Måske husker man bedst Uher 4000 report?
Om dette eksemplar egner sig til en investering, kan man danne sig en mening om, ved at kigge på tonehovederne. Kan der ses (og evt. mærkes med en negl) et tydeligt spor slidt af båndene ind i overfladen, så skal man ikke forvente en decideret Hi-Fi performance af maskinen. Er overfladen af tonehovederne derimod pænt glatte uden slidspor, kan jeg kun opfordre til, at der lægges energi og mønt i renovering. Hvor meget af begge dele, er ret umuligt at vide, uden at adskille og undersøge. Jeg kan dog afsløre, at der sidder en 3Amp sikring på hver forstærker-udgang, og der kan tjekkes, om begge stadig er OK. Det er jo (endnu) ikke forbudt, at være heldig.
Mvh,
/Torben
Om dette eksemplar egner sig til en investering, kan man danne sig en mening om, ved at kigge på tonehovederne. Kan der ses (og evt. mærkes med en negl) et tydeligt spor slidt af båndene ind i overfladen, så skal man ikke forvente en decideret Hi-Fi performance af maskinen. Er overfladen af tonehovederne derimod pænt glatte uden slidspor, kan jeg kun opfordre til, at der lægges energi og mønt i renovering. Hvor meget af begge dele, er ret umuligt at vide, uden at adskille og undersøge. Jeg kan dog afsløre, at der sidder en 3Amp sikring på hver forstærker-udgang, og der kan tjekkes, om begge stadig er OK. Det er jo (endnu) ikke forbudt, at være heldig.
Mvh,
/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
-
Stukkeloft
Uher Royal de luxe
Her er så gode billeder jeg kan få af hovederne.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
tctla
- Lokalitet: Aars
- Geografisk sted: Denmark
Uher Royal de luxe
De ser ikke katastrofale ud. Faktisk ser de ud til, kun at være slidte en ubetydelighed. Det kan meget vel vise sig at forholde sig anderledes, når man måler frekvensgang og kanalbalance, men umiddelbart er min anbefaling et "Go", hvis du ellers ser det fornuftige i at eje en spolebåndoptager.
Tag så lige og tjek de sikringer
Mvh,
/Torben
Tag så lige og tjek de sikringer
Mvh,
/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
-
Stukkeloft
Uher Royal de luxe
Undskyld Torben
De er checkede, der var lidt ir på den ene holder som blev slebet af, desværre uden effekt.
Stig!
De er checkede, der var lidt ir på den ene holder som blev slebet af, desværre uden effekt.
Stig!