ACE horn på SD fødder?
-
Mellemhjulet
- Lokalitet: Helsingør
ACE horn på SD fødder?
Har lige fået et par ACE horn hjem i stuen, og de har jo deres fordele. Et problem jeg oplever er at lyden ved noget musik falder helt sammen. Jeg kan have god, præcis, dynamisk bas med Marcus Miller f.eks, og så kommer der en optagelse hvor alt virker til at gå i selvsving med resonanser. Bassen hamrer jo lige ned i gulvet, som er et flydende trægulv på strøer, og jeg spekulerede på om nogen havde prøvet at sætte en træplade i bunden af hornet, og så sætte højttaler plus træplade på SD fødder eller lignende for evt. at afkoble trægulvet fra højttalerne? (Jeg ved godt det ikke er rigtige horn, men en Voigt pipe...)
-
Dan63
- Lokalitet: Brøndby Strand
ACE horn på SD fødder?
Hej Mellemhjulet.
De resonanser du omtaler forekommer de kun i basområdet eller roder det også oppe i den nedre mellemtone?
Jeg har for noget tid siden haft et sæt mindre ACE horn med en Coral Flat 8.2 og den måtte jeg dæmpe i siderne med noget karteflor inde bag enheden, hvorved nogle trælse resonanser i mellemtonen blev rimeligt dæmpet.
Har du i øvrigt eksperimenteret med forskellige placeringer af hornene?
Men du kan da prøve at få fat i et sæt SD fødder. Det kan i hvert fald ikke gøre det værre.
Jeg formoder du kan finde frem til deres vægt så de passer til dem.
Jeg benytter SD fødder på de højtalere jeg har stående nu, men det er noget helt andet end ACE horn.
Held og lykke med eksperimenterne!
De bedste hilsner Dan
De resonanser du omtaler forekommer de kun i basområdet eller roder det også oppe i den nedre mellemtone?
Jeg har for noget tid siden haft et sæt mindre ACE horn med en Coral Flat 8.2 og den måtte jeg dæmpe i siderne med noget karteflor inde bag enheden, hvorved nogle trælse resonanser i mellemtonen blev rimeligt dæmpet.
Har du i øvrigt eksperimenteret med forskellige placeringer af hornene?
Men du kan da prøve at få fat i et sæt SD fødder. Det kan i hvert fald ikke gøre det værre.
Jeg formoder du kan finde frem til deres vægt så de passer til dem.
Jeg benytter SD fødder på de højtalere jeg har stående nu, men det er noget helt andet end ACE horn.
Held og lykke med eksperimenterne!
De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
-
Mellemhjulet
- Lokalitet: Helsingør
ACE horn på SD fødder?
Jeg har bestilt nogle fødder, de gør så meget godt allerede, så det vil være fint at se hvad de kan give igen ved at arbejde lidt med dem. Jeg kan godt lide rundstrålede højttalere.
Altså, når de først går i mudder, har jeg nu ikke tænkt på den nedre mellemtone. F.eks. går Sarah Vaughn i fuld fri scatsang dressur fint helt fint uden rod og hun burde kunne ramme nogle problemer undervejs hvis der er nogen, Autuum Leaves: https://www.youtube.com/watch?v=FFUsj_1 ... rt_radio=1
Er det Kari Bremnes kan jeg ikke skrue særlig meget op før det går i selvsving. Det er godt nok en meget fyldig bund som nærmest flyder under den sarte guitar og stemme, men der er forskel på fyldig bund og mudderskred, A lover in Berlin:https://www.youtube.com/watch?v=f-tUEhu ... rt_radio=1
(Altså, jeg spiller dem ikke fra youtube...
)
Det er lidt pudsigt med dæmpning. Jeg har kun set der skulle noget ned i "V'et". Den originale engelske artikel siger en slags akustiluxmåtte, som snor sig som en slange op gennem v'et, holdt på plads af træuld/spåner for Lowther enheder. For Richard Allen, anbefalede de ingenting, som i ingenting. For den sidste var det vist noget rundt om enhedens bagside.
Jeg har flyttet lidt rundt på dem, men der er stadig forskel på den musik som fungere på dem, og den musik som ikke fungere. Jeg har ikke haft dem åbnet for at se hvordan de så ud indvendigt mht. dæmpning endnu.
Altså, når de først går i mudder, har jeg nu ikke tænkt på den nedre mellemtone. F.eks. går Sarah Vaughn i fuld fri scatsang dressur fint helt fint uden rod og hun burde kunne ramme nogle problemer undervejs hvis der er nogen, Autuum Leaves: https://www.youtube.com/watch?v=FFUsj_1 ... rt_radio=1
Er det Kari Bremnes kan jeg ikke skrue særlig meget op før det går i selvsving. Det er godt nok en meget fyldig bund som nærmest flyder under den sarte guitar og stemme, men der er forskel på fyldig bund og mudderskred, A lover in Berlin:https://www.youtube.com/watch?v=f-tUEhu ... rt_radio=1
(Altså, jeg spiller dem ikke fra youtube...
Det er lidt pudsigt med dæmpning. Jeg har kun set der skulle noget ned i "V'et". Den originale engelske artikel siger en slags akustiluxmåtte, som snor sig som en slange op gennem v'et, holdt på plads af træuld/spåner for Lowther enheder. For Richard Allen, anbefalede de ingenting, som i ingenting. For den sidste var det vist noget rundt om enhedens bagside.
er så lige ved siden af v-et, lige under toppen mod siderne?dæmpe i siderne med noget karteflor inde bag enheden
Jeg har flyttet lidt rundt på dem, men der er stadig forskel på den musik som fungere på dem, og den musik som ikke fungere. Jeg har ikke haft dem åbnet for at se hvordan de så ud indvendigt mht. dæmpning endnu.