Jeg sidder med en Ortofon AS-212II af ældre årgang, som ikke kører som den skal. Er der nogen her, som kan bistå lidt?
Problemet ligger i at armen ikke kan svinge frit, men blokeres i begge retninger af en lille sort "klods", som er gemt i antiskating-slædens bageste del - op mod armens omdrejningspunkt. Hvordan skal denne lille sorte klods sidde, når det skal være rigtigt - og hvordan kommer man lettest til den, så man kan få den på plads?
Når man justerer antiskating-justeringen til "+" - nærmeste markering på plussiden og videre den vej - svinger armen frit, da den sorte klods automatisk bliver bragt i en position, hvor den giver armen lov til frit sving.
Dette kan vel ikek være rigtigt - eller er der noget, som jeg bare ikke har fattet endnu. Jeg har downloadet brugsvejledningen fra Vinyl-engine, men kommer ikke problemet nærmere ved gennemlæsning af denne.
Nogle Ortofon-arms-eksperter her?
Vh
Freddy
Ortofon AS-212 - brug for lidt viden og assistance
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Re: Ortofon AS-212 - brug for lidt viden og assistance
Det lyder som en magnet der har rystet sig løst på en eller anden måde. Men da jeg ikke kender armen nærmere end at den har magnetisk anti-skating, kan jeg ikke hjælpe meget mere...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Redaktør
Lidt har også ret - det er i hvert fald et hint til "magnet" - tak for det, so far....
Er der andre, der ved noget??? Der er i hvert fald Ortofon afficionados herinde, vil jeg næsten gætte...
Vh
Freddy
Er der andre, der ved noget??? Der er i hvert fald Ortofon afficionados herinde, vil jeg næsten gætte...
Vh
Freddy
-
- Redaktør
Ja- ok, så har jeg udforsket armens magnet lidt - og kan se, at den ikke (mere) er placeret, som den nok bør. Den lå løs i "gabet" mellem antiskatingjusteringsplasticstykket og armens lodrette center - og blokerede for fri arm.
Nu er problemet så, at jeg ikke kan greje, hvor den magnet skal sidde? - og hvordan den er monteret (limet?)
Er der nogen, der har en sådan arm, som vil kunne kigge efter, hvor og hvordan den magnet skal sidde?
Vh
Freddy
Nu er problemet så, at jeg ikke kan greje, hvor den magnet skal sidde? - og hvordan den er monteret (limet?)
Er der nogen, der har en sådan arm, som vil kunne kigge efter, hvor og hvordan den magnet skal sidde?
Vh
Freddy
-
- Fritids Branchemedlem
- Lokalitet: Egtved
- Geografisk sted: Sydøstjylland
Jeg har en sådan arm, tager et par fotos i morgen og sender dem til dig.
Hilsen
Vinyl
Hilsen
Vinyl
-
- Redaktør
Fantastisk - tusind tak!
Venligst
Freddy

Venligst