Jeg kan næsten høre hvor glad min LL radio er efter at den nu ikke får hele 5,7 V DC gitterspænding ind på udgangsrøret mere Jeg har skiftet en del kondensatorer og prøvet for sjov at "hælde nyt vin på gamle flasker" så den stadig ser gammel ud. Mangler stadig lige at få hældt nyt vin på den gamle selen ensretter. Jeg bilder mig ind at skalalyset er blevet svagere efter udskiftning af kondensatorer....giver det nogen mening??? Her er lige nogle billeder. Mvh. Mogens
01.jpg
02.jpg
03.JPG
04.JPG
05.JPG
06.JPG
07.JPG
08.JPG
09.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Det er nemlig en glad radio. Og utroligt fedt, at du er så "dedikeret" at du også restuffer de mindre lytter - det ser nemlig helt rigtigt ud ...sikkert også noget Som gamle Tobias Jensen ville glæde sig over. Men det må være voldsomt tidskrævende??
Ser den virkelig ud som på billede tre fra neden, i mørket? Den er rigtig flot! :-)
Og du gør noget ud af den - flot arbejde med at restuffe!
Det lyder mærkeligt, at skalalyset er svagere, efter at du har skiftet kondensatorer - måske det har noget at gøre med, den spænding du satte ned? Jeg er desværre ikke vidende om rør, men jeg kan da sige, at alle receivere jeg har sat om til højere netspænding, har lyst svagere bagefter
Tusind tak for respons på mine billeder. Jeg er ked af at jeg først svarer nu, men pludselig efter jeg havde uploadet billederne har jeg ikke kunne komme ind på vintage hifi, har prøvet med 4 forskellige pc. Både wifi og fast, og det er den eneste side jeg ikke kan komme ind på, så jeg troede at siden var nede, men nu har jeg så opdaget at jeg kan komme på med min mobil når jeg går uden om vores lokale netværk Mvh. Mogens