Al jazzen købte jeg i HMW!!! De har fået en stor vinyl sektion… igen, her, hvad 15 år efter de forsvandt. Jeg havde en god griner over ironien i det sammen med ekspedienten. Deres vinyler var alle ret audiofile (mange 180g) genoptryk af klassiske albums indenfor rock, jazz og pop. Dejligt at se.
Og så fandt jeg – som I kan se – en masse krautrock (eller e-musik / Ernstmusik som det blev kaldt dengang) i genoptryk, så der købte jeg alle dem jeg kun har haft på CD.
I januar er der kæmpe brugtplade messe her i Amsterdam, og jeg håber jeg kan finde noget der er til at betale. Som I kan se er det en seriøs messe: http://www.recordplanet.nl/index.php?page=default
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Dejlige plader! My favorite things er ikke det værste Coltrane man kan lytte til. Og den der Moaning med Blakey er da vist en 180g Van Gelder remaster? Og Kraftwerk Tillykke, det blev da en dejlig jul!?