More to come, når jeg får skumkanterne fra Holland ;-), kom gerne med gode råd, tips og tricks mens jeg nu alligevel har dem adskilt ;-)
Mange hilsner Alex
Der står 8480186 under de ciffre står der 281tniTonni skrev:Hvad står der bag på basserne?
Tak for kommentarene Kaptajn ;-), jeg er spændt på at høre hvordan de lyder når de engang er færdige, jeg vil prøve at kigge efter nogle bedre kondensatore til filtrene :-), tak for den med billederne, jeg tænkte det samme, det er nu så hyggeligt at se billeder og læse lidt mindre, så danner man sig også en idé om hvad det er på første parket ;-)Captain Phoenix skrev:Lidt ind i 1980'erne begyndte B&O at bruge enheder fra andre end de hidtidige (europæiske) leverandører - SEAS, Peerles, Coles, Philips m.fl. Først bas-enheder, senere også de mindre.
Jeg er ret sikker på, at de "nye" enheder kom fra Fjernøsten (Japan?) - og fra "no-name"-producenter.
Jeg er også ret sikker på, at en væsentlig grund til dette var prisen/omkostnings-hensyn - og ikke akustiske/lydmæssige.
Ikke at alle de "gamle" leverandører eller enheder var fantastiske, men de lagde dog navn til deres produkter - modsat de "nye", som det nok er vanskeligt at støve navnet op på. Mig bekendt findes det ikke - sorry.
Et tip: Udskift kondensatorerne til bedre typer - f.eks. Jantzen, omtalt i flere tråde herinde. De er (fysisk) noget større, så man skal være lidt kreativ for at få plads til dem på printet.
Beovox RL-140 blev iøvrigt produceret fra 1986...
PS: Gode fotos - det klæder tråde/poster herinde
Jeg har brugt rensebenzin med fint resultat før. Men det der fedtede stads opløses nemmere med acetone.DJ Poul O skrev:Godt indlæg.
Sidder lige nu og arbejder på nye skumkanter til mellemtone og basser i Beovox m75. Mit første forsøg.
Er der noget i vejen for at bruge fx rensebenzin i stedet for acetone?
Vh
Poul