http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=304163 endnu en gut (incl B&O selv) der stadig tror på at B&O var først med tangentialpladespilleren, da de kom med beogram 4000. Min stedfar, som dengang arbejdede på B&O, blev også ved med at holde fast i denne myte.
Men var både Marantz og Harman/Kardon ikke før ude med deres?
Verner
verdens første tangential?
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
verdens første tangential?
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
-
- Fritids Branchemedlem
- Lokalitet: Egtved
- Geografisk sted: Sydøstjylland
Re: verdens første tangential?
Rabco / Harman Kardon / Marantz var tidligere (og bedre)
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: 4400
- Geografisk sted: Kalundborg
Beogram 4000 var den første med elektronisk styring af armen.
Og styringen virkede begge veje (både ind og ud efter), hvilket jo betød den var/er selvcentrerende.
Og styringen virkede begge veje (både ind og ud efter), hvilket jo betød den var/er selvcentrerende.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Så vidt jeg husker var 4000eren ikke synderligt god: vinkelfejlen var større end end 12 tommers arm. Det blev så rettet i 4002.
Men det var godt nok min skoles italiensklærer som sagde det (og jeg var stadig it realskolen)
Men det var godt nok min skoles italiensklærer som sagde det (og jeg var stadig it realskolen)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: 4400
- Geografisk sted: Kalundborg
Jeg tror ikke din italiensk-lærer har ret.
Den elektroniske styring virkede kun indefter med 4002.
(B&O mente den store ekstra-omkostning med styring begge veje, ikke var mer-resultatet værd.)
Den elektroniske styring virkede kun indefter med 4002.
(B&O mente den store ekstra-omkostning med styring begge veje, ikke var mer-resultatet værd.)
-
- Lokalitet: Tåstrup
- Geografisk sted: Tåstrup
Sjovt og læse om alle de forskellige tangent arme der er forsøgt med. Tekniske eksperimenter osv.. Tak for link.
Mvh
Kenneth Andersen
Kenneth Andersen