Her til morgen, da jeg tændte for min 112D'er skrattede det bare i højttalerne og tallerknen kørte ikke rundt..
Den har skrattet en gang før, men efter ca 10 sekunder, forsvandt det igen.
Nu har jeg renset den inden i, men det er det stadig (det havde jeg nok også forventet)
Hjælp...er den stået helt af mon, eller kan der gøres noget ?
Lyder som om der er problemer med om den overhovedet får strøm.
Tjek ledningsvejen fra motoren til lysnettet (OBS 230 volt) - herunder afbryder-kontakt og støjdæmpe-kondensatoer (hvis der sidder sådan én - husker det ikke lige).
Ustabilitet i strømtilførslen kan godt give støj/skrat i forstærkeren.
Nu kører motoren , men den ''hakker'' i starten, inder den kommer op i omdrejningerne.
Der er stadig konstant skrat.
De to kondensatoere er (0,047uf - 250v - fo=5,8MHz)
Jeg tror bare, at den kommer med til træf. Det kan være, at der en mere elektronik-kyndig mand end mig
lige et billed
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
De to kondensatorer ligner mest gnistabsorptionskondensatorer (X-caps) og hvis det er tilfældet er det næppe dem som forhindrer motoren i at starte, de kan dog sagtens være skyld i "skratten". Det er en fordel at at anvende RC-led som gnistabsorption i stedet rene kondensatorer, idet modstanden reducerer strømmen og dermed risikoen for at kondensatoren bobler op. Et nærbillede kunne meget vel afsløre at der allerede er brugt RC-led.
MVH Henning
Senest rettet af spuncut 26 feb 2016, 23:00, rettet i alt 1 gang.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS