Tør jeg rør'e?
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Tør jeg rør'e?
Hej boys (for det er vi jo).
Jeg har aftalt at købe Grammofonjohans Geloso G.3298a.
http://www.dba.dk/roerforstaerker-andet ... um=display
Jeg har ikke rodet med rør før og er ingen haj til elektronik. En variotrafo kan jeg nok samarbejde mig til men;
er Gelosoen et godt begynderprojekt?
Jeg har ikke rodet med rør før og er ingen haj til elektronik. En variotrafo kan jeg nok samarbejde mig til men;
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Re: Tør jeg rør'e?
ja hvis bare du ved at du kan skaffe nye QE05-40-6146 udgangsrør
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- Hackenberg
Kan man da det? Hvad koster'n?hificlassic skrev:ja hvis bare du ved at du kan skaffe nye QE05-40-6146 udgangsrør
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Der er masser af dem på eBay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... 6&_sacat=0hificlassic skrev:ja hvis bare du ved at du kan skaffe nye QE05-40-6146 udgangsrør
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Hackenberg
Det er jo Webercarbmann!his067 skrev:Der er masser af dem på eBay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... 6&_sacat=0hificlassic skrev:ja hvis bare du ved at du kan skaffe nye QE05-40-6146 udgangsrør
Hvis nogen skulle falde over en to'er til G.3298a, så er jeg selvfølgelig interesseret.
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Hej Claus
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det nok er en PA-forstærker du har kig på der. Den kan lave farligt mange watt, hele 100 stk, hvilket, efter datidens standard, har været nærmest astronomisk. Spørgsmålet er dog hvor egnet den er til Hi-Fi-brug når den ikke er UL-koblet? Samt hvad skal man egentlig skal bruge 100W til som alligevel ikke rigtigt kan banke bas igennem?
Det er bestemt ikke for at tale forstærkeren ned som sådan, men den er måske mere egnet som fx. guitarforstærker. Umiddelbart skulle jeg mene at en UL-koblet EL84-sag på henved en 8-10W sammen med noget horn eller baffel-værk ville være langt mere anvendelig, men det er altså blot hvad min fantasi og mening rækker til
MVH Henning
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det nok er en PA-forstærker du har kig på der. Den kan lave farligt mange watt, hele 100 stk, hvilket, efter datidens standard, har været nærmest astronomisk. Spørgsmålet er dog hvor egnet den er til Hi-Fi-brug når den ikke er UL-koblet? Samt hvad skal man egentlig skal bruge 100W til som alligevel ikke rigtigt kan banke bas igennem?
Det er bestemt ikke for at tale forstærkeren ned som sådan, men den er måske mere egnet som fx. guitarforstærker. Umiddelbart skulle jeg mene at en UL-koblet EL84-sag på henved en 8-10W sammen med noget horn eller baffel-værk ville være langt mere anvendelig, men det er altså blot hvad min fantasi og mening rækker til

MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- dfms
- Lokalitet: Esbjerg
- Geografisk sted: Vestpå
Som ejer af en del forstærker der IKKE er UL-koblet, kan jeg bekræfte at det ikke er et spørgsmål om liv eller død.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
min bedste rørslæde er Ortofon GK-602 og den er heller ikke UL-koblet
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
-
- Lokalitet: 8800 Viborg
Nu ved jeg ikke, hvad det projekt skulle omfatte. Men hvis det er noget med at pille ved teknikken, er det efter min mening ikke et begynderprojekt!Hackenberg skrev:Hej boys (for det er vi jo).
- Hackenberg
Uha... UL-koblet??????
Jeg skal ikke pille, bare skifte kondensatore, rense potmetre og pudse lidt metal å så'n.
Jeg er jo højttalermand.
Mange tak for indputs.
Jeg skal ikke pille, bare skifte kondensatore, rense potmetre og pudse lidt metal å så'n.
Jeg er jo højttalermand.
Mange tak for indputs.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
UL koblet betyder Ultra-Lineær koblet. Det er en kobling Hafler rodede med i halvtredserne, hvor man lægger skærmgitrene på udgangsrørene ud på udtag på udgangstrafoen. Dette introducerer en tilbagekobling der giver mindre forvrængning og større linearitet, end ved den klassiske tetrode/pentode kobling. I den sidstnævnte har man skærmgitteret koblet til enten anoden, eller en separat forsyning, via en passende modstand.Hackenberg skrev:Uha... UL-koblet??????
Jeg er jo højttalermand.
Mange tak for indputs.
- Håber det gjorde dig lidt klogere...

Bare det GLØDER!!!